Viu la Vila convertirà Almassora en un gran escenari cultural durant tres dies

Tiempo de Lectura: 3 minutos, 36 segundos

Noticias Relacionadas

El cicle Viu la Vila oferirà del 18 al 20 de setembre una quinzena d’activitats de música, teatre, circ, dansa i arts plàstiques

La tercera edició de Viu la Vila convertirà del 18 al 20 de setembre el nucli històric d’Almassora en un gran escenari cultural, amb prop d’una quinzena de propostes de música, teatre, circ, dansa i arts plàstiques per a tots els públics. Un dels moments més destacats serà el concert que el pianista i compositor David Gómez oferirà el dissabte 19 de setembre a les 22.30 hores a la plaça de l’Església.

L’artista presentarà l’espectacle ‘1 Piano i 200 Espelmes’, una actuació gratuïta a l’aire lliure que situarà un piano al centre de la plaça, envoltat de 200 espelmes i sota el cel estrellat. La proposta busca crear una experiència íntima i especial i, al mateix temps, posar en valor un dels espais més emblemàtics del nucli històric.

El regidor de Cultura, Vicente Blay Casino, ha assenyalat que l’objectiu del cicle és omplir de vida els carrers i les places de la Vila i facilitar que veïns i visitants descobrisquen aquests espais a través d’espectacles de qualitat per a tots els públics. En aquest sentit, ha destacat que el concert de David Gómez permetrà gaudir de la cultura en un entorn singular, amb el piano i les espelmes com a protagonistes.

Més de 20 anys de trajectòria

David Gómez acumula més de 20 anys de trajectòria artística internacional i està especialitzat en música clàssica contemporània, instrumental i cinematogràfica. La seua carrera l’ha portat a actuar com a pianista solista en escenaris de diversos països, amb una proposta que combina la interpretació musical amb una cuidada posada en escena.

L’artista es va formar professionalment als Països Baixos i va ampliar els seus estudis al Conservatori de Rotterdam, on va cursar Piano, Tango per a Piano i Direcció d’Orquestra. Les seues actuacions busquen generar una connexió directa amb el públic a través de la música i l’ambient escènic.

Una quinzena de propostes fins al diumenge

La programació començarà el divendres 18 de setembre a les 18.30 hores amb una cercavila de danses colombianes que partirà de la plaça de l’Església fins a La Murà. A continuació, l’Associació Cultural El Torrelló inaugurarà una exposició de gegants i cabuts, mentre que La Murà acollirà la mostra ‘Les cares de l’aigua’, del dibuixant i il·lustrador almassorí Paco Membrado.

La plaça de l’Església també serà l’escenari de ‘Doma’, un espectacle de dansa contemporània de la companyia Daniel Doña. La jornada acabarà amb la III Gala Almassora Cultural, prevista a les 22.00 hores a la plaça Major, que reconeixerà enguany la trajectòria i l’aportació a la cultura local de Carlos Pesudo, Lluïsos Almassora, Caixalmassora, Roser Barberà, Paco Membrado i Joan Carles Simó.

El dissabte 19 de setembre, el circ prendrà protagonisme a la plaça de la Picaora, nou espai escènic d’aquesta edició, amb ‘Finito-Infinito’, de Trotamundos Circo, a les 18.00 hores. Una hora després, Xarxa Teatre presentarà ‘Les noves aventures de la bruixa Maruixa’ a la plaça Major i pels carrers de la Vila.

A les 20.30 hores, l’Església de la Nativitat acollirà l’actuació d’Innuendo, cor íntegrament femení. La jornada continuarà amb ‘Campanario nocturno’, a càrrec de Lluïsos, abans del concert de David Gómez i el seu piano entre 200 espelmes.

Finalment, el diumenge 20 de setembre, la programació començarà al matí amb ‘Mapa del Tresor’, al carrer Sant Vicent, i un bingo amenitzat pel Grup Scout Tramuntana. A les 12.00 hores, la plaça Major acollirà el lliurament dels Premis Vila d’Almassora, amb l’actuació d’Alya Acústic.

El colofó de la tercera edició de Viu la Vila arribarà a les 13.00 hores a la plaça de l’Església amb ‘Invisibles’, una proposta de dansa i teatre de Pepa Cases. D’aquesta manera, el cicle reforça la seua aposta per portar la cultura a l’espai públic, reivindicar el patrimoni del nucli històric i donar protagonisme al talent local.