La Generalitat modifica el currículum d'Educació Primària per al curs 2026-2027, regula l'ús de dispositius digitals i autoritza noves titulacions universitàries i una oferta pública d'ocupació docent
El Consell ha aprovat un ampli paquet de mesures en matèria educativa que afecten totes les etapes del sistema formatiu valencià. Entre les principals novetats destaquen la modificació del currículum d'Educació Primària, amb més hores lectives per a Castellà, Valencià i Matemàtiques, la regulació de l'ús de dispositius digitals a les aules, l'autorització de noves titulacions universitàries i una Oferta Pública d'Ocupació docent de 2.067 places.
La reforma del currículum de Primària entrarà en vigor a partir del curs 2026-2027 i pretén reforçar les competències bàsiques de l'alumnat des dels primers anys d'escolarització.
Més pes per a les assignatures instrumentals
La modificació del Decret d'ordenació i currículum de Primària incrementa les hores lectives dedicades a Matemàtiques, Llengua Castellana i Literatura i Valencià: Llengua i Literatura, especialment en els dos primers cursos de l'etapa. Segons la Generalitat, aquestes tres matèries representaran la meitat de l'horari lectiu total en primer i segon de Primària.
A més, els centres que treballen amb sessions de 45 minuts hauran d'impartir una classe diària de Matemàtiques durant tota l'etapa i, en primer i segon, una sessió diària tant de Castellà com de Valencià.
Una hora i mitja setmanal de lectura
Una altra de les novetats incorporades és la creació d'un temps específic de lectura d'una hora i mitja setmanal per a l'alumnat de tercer i quart de Primària. La mesura estableix sessions estructurades amb lectura en veu alta per part del docent, lectura individual i debats posteriors sobre els textos treballats.
En cinqué i sisé de Primària s'habilitaran, a més, 45 minuts setmanals de lliure disposició curricular perquè els centres puguen reforçar les àrees instrumentals o la lectura segons les necessitats detectades en les avaluacions.
Limitacions a l'ús de dispositius digitals
El nou decret incorpora una regulació específica per a l'ús d'eines digitals en Primària. El material digital no podrà convertir-se en el recurs curricular principal de cap assignatura i l'ús de dispositius serà preferentment compartit.
Així mateix, s'estableixen límits màxims d'utilització durant l'horari lectiu: un 5 % del temps escolar en el primer cicle, un 15 % en el segon i un 25 % en el tercer. Amb caràcter general tampoc es podran exigir tasques digitals fora de l'horari escolar.
Noves titulacions universitàries amb protagonisme per a Castelló
El Consell també ha autoritzat un primer paquet de 21 noves titulacions universitàries per al curs 2026-2027, distribuïdes entre sis universitats valencianes públiques i privades. L'oferta inclou 10 graus i 11 màsters que suposaran prop de 1.100 noves places universitàries.
Entre les novetats destaca especialment per a Castelló la incorporació d'un màster en Biotecnologia Aplicada a la Salut Global a la Universitat Jaume I, una de les noves titulacions autoritzades per la Generalitat. També s'incorporen els graus d'Arqueologia i Relacions Internacionals a la Universitat de València i un màster en Enginyeria Espacial a la Universitat Politècnica de València.
Més de 99 milions per al personal de la Universitat Jaume I
A més, el Govern valencià ha autoritzat els costos de personal de les cinc universitats públiques valencianes per a 2026 per un import global de 1.058 milions d'euros.
D'aquesta quantitat, 99,29 milions d'euros corresponen a la Universitat Jaume I de Castelló, una xifra que garanteix el finançament del personal de la institució acadèmica castellonenca i que situa la UJI entre les universitats beneficiades per aquesta inversió autonòmica.
2.067 places per a docents
Finalment, el Consell ha aprovat l'Oferta Pública d'Ocupació docent de 2026, que contempla 2.067 places d'ingrés lliure per a personal docent no universitari. Aquestes incorporacions formen part de la primera fase del programa Pla + Mestre, que preveu sumar 7.742 nous docents al sistema educatiu valencià durant els pròxims quatre anys i estabilitzar 10.000 places ocupades actualment per personal interí.














































