Noticias Castellón
martes, 8 de julio de 2025 | Última actualización: 00:21

Carlos Mazón es reunix amb els representants de la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 58 segundos

Noticias Relacionadas

El cap del Consell ha mantingut una trobada amb presidents i directors dels 11 instituts tecnològics i ha destacat que són “verdaders motors del canvi productiu, social i tecnològic de la Comunitat”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha reunit amb representants de la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT), encapçalada pel seu president, Fernando Saludes. 

El cap del Consell ha destacat la labor innovadora dels 11 instituts tecnològics integrats en REDIT “verdaders motors del canvi productiu, social i tecnològic del nostre territori, i una infraestructura estratègica de coneixement aplicat”.

Mazón ha ressaltat el treball que estan duent a terme estos organismes “com a engranatge que connecta el talent científic i tecnològic amb l’empresa, i que fa de pont entre l’acadèmia i la indústria, a on les idees es fan prototip i els prototips, es fan productes i servicis”.

Així mateix, ha realçat “els resultats d’esta xarxa d’instituts, que beneficien les nostres empreses, les nostres comarques i la societat en general”. En este sentit, ha indicat que en 2023 els instituts de REDIT van generar una inversió induïda de més de 229 milions d’euros.

Per la seua part, el president de REDIT, Fernando Saludes, ha indicat que “la xarxa valenciana va ser la primera que es va crear a Espanya, fruit de la col·laboració privada real entre la Generalitat i les organitzacions empresarials”. “Eixe esperit d’augmentar la competitivitat empresarial continua intacte i ens ha convertit en la xarxa que treballa amb més empreses a escala nacional, ja que 14.100 empreses confien hui dia en els nostres instituts, cosa que significa que més del 50 % de les empreses espanyoles que treballen amb centres tecnològics ho fan amb els de la Comunitat”, ha afegit.

La Generalitat i REDIT col·laboren en el foment d’actuacions i projectes d’I+D+i dirigits a empreses i pimes dels sectors productius de la Comunitat Valenciana. Els instituts tecnològics compten amb 2.065 professionals, més de 14.100 clients, 5.823 associats i han dut a terme 1.317 projectes d’I+D+i. La xarxa suma quasi 200 laboratoris i 15 observatoris tecnològics.

En la trobada han participat directors i presidents dels centres instituts tecnològics AIDIMME, AIJU, AIMPLAS, AINIA, AITEX, IBV, INESCOP, ITC, ITE, ITENE i ITI.