L'UJI participarà en una nova fase de l'Aliança EDUC amb 4,27 milions d'euros de finançament europeu

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 44 segundos

Noticias Relacionadas

La Comissió Europea renova per tercera vegada el suport a l'aliança d'universitats, integrada per huit institucions de set països

La Comissió Europea ha renovat per tercera vegada el finançament de l'aliança universitària European Digital UniverCity (EDUC), de la qual forma part la Universitat Jaume I (UJI). El projecte rebrà 4,27 milions d'euros per als pròxims dos anys, destinats a impulsar iniciatives conjuntes en docència, investigació, mobilitat i transformació digital entre les huit universitats que integren la xarxa.

L'aliança està coordinada per la Universitat de Potsdam (Alemanya) i va obtenir finançament europeu en les convocatòries de 2019 i 2023, dins de la iniciativa Universitats Europees.

Docència, mobilitat i titulacions conjuntes

La nova etapa d'EDUC se centrarà en consolidar els projectes desenvolupats fins ara i ampliar la cooperació entre les universitats participants.

Entre les actuacions previstes figuren el desenvolupament de nous models d'ensenyament, l'impuls de l'educació digital, la mobilitat virtual, les titulacions conjuntes i projectes que reforcen la connexió entre la docència i la investigació.

També es preveu ampliar les oportunitats de participació per a l'estudiantat, el personal docent i investigador i el personal d'administració i serveis.

L'UJI reforça la seua dimensió europea

Segons ha informat la Universitat Jaume I, el nou finançament permetrà reforçar la participació de la institució en projectes internacionals relacionats amb la innovació docent, la transformació digital, la mobilitat universitària i la col·laboració amb l'entorn social.

La nova fase també incorpora un model de governança basat en una presidència rotatòria entre les universitats sòcies, mentre que la Universitat de Potsdam continuarà exercint les funcions de coordinació general.

Set universitats europees i dos socis associats

L'aliança EDUC està integrada per universitats d'Alemanya, Espanya, França, Itàlia, Hongria, la República Txeca i Noruega, a més de comptar amb universitats associades del Regne Unit i Ucraïna.

Els projectes de l'aliança inclouen també programes intensius, escoles d'estiu, activitats dirigides a doctorands i iniciatives de col·laboració amb administracions i entitats dels territoris on s'ubiquen les universitats participants.