Noticias Castellón
viernes, 5 de diciembre de 2025 | Última actualización: 22:44

El PSPV-PSOE dona suport a l’estratègia estatal per a aconseguir la plena ocupació

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 28 segundos

Noticias Relacionadas

La formació socialista destaca que el pla 2025-2028 reforça el dret al treball digne, amb més de 22 milions de persones ocupades i la taxa de temporalitat en mínims històrics

El PSPV-PSOE de Castelló valora molt positivament l'aprovació per part del Govern d'Espanya de la nova Estratègia de Suport Actiu a l'Ocupació 2025-2028, un instrument ambiciós que reforça el camí traçat pel president Pedro Sánchez cap a la plena ocupació i que consolida el model de treball digne impulsat pels governs progressistes.

La vicesecretària general del PSPV-PSOE de Castelló, Merche Galí, ha destacat que "Espanya viu hui el seu millor moment laboral en quasi dues dècades", amb més de 22 milions de persones treballant, una taxa de temporalitat en mínims històrics i rècords d'ocupació femenina i juvenil. "I això no és fruit de l'atzar, sinó de polítiques valentes, responsables i centrades en les persones que impulsa el Partit Socialista. I anem a continuar apostant per elles perquè tothom tinga el seu lloc de treball", ha defensat.

Segons ha explicat Galí, la nova estratègia suposa "un pas endavant fonamental" perquè reforça el paper de l'Estat en l'acompanyament a cada persona treballadora i a cada empresa, mitjançant serveis personalitzats, orientació, formació i suport a l'emprenedoria. Tot plegat, posant el focus en els col·lectius que més ho necessiten —com els joves, les persones majors de 45 anys, amb discapacitat, migrants, cuidadores o en risc d'exclusió— i incorporant la perspectiva de gènere per a garantir que cap dona es quede enrere.

Merche Galí ha subratllat que el pla comptarà amb indicadors públics per comunitat autònoma, un sistema tecnològic avançat per a detectar en temps real les necessitats del mercat laboral i una xarxa de Centres d'Orientació i Emprenedoria (COEs) com a referents a escala estatal. "Tot això permetrà millorar la formació, arribar a més persones, oferir una cobertura real i assegurar que cada euro invertit arribe on realment fa falta", ha assegurat.

La dirigent socialista ha remarcat que, gràcies al govern de Pedro Sánchez, "el treball ha deixat de ser una incertesa per a convertir-se en un dret efectiu". "Des del 2018 s'han creat quasi tres milions de llocs de treball i hui nou de cada deu treballadors i treballadores tenen un contracte indefinit. És un canvi de paradigma que aposta per un model més just i estable, a diferència de la precarietat que va sembrar la dreta", ha indicat.

Per últim, ha contraposat aquest model amb les polítiques del PP. "Mentre la dreta va retallar drets i va precaritzar el mercat laboral, el govern de Pedro Sánchez ha demostrat que es pot crear ocupació de qualitat i protegir les persones sense deixar ningú enrere. La millor política econòmica és garantir un treball digne per a totes i tots i treballem per continuar fent-ho possible", ha conclòs.