Noticias Castellón
miércoles, 24 de abril de 2024 | Última actualización: 20:50

El castellonenc David Domingo, artesà del cine en súper 8 mil·límetres, visita Cineculpable

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 41 segundos

Noticias Relacionadas

A primers dels noranta, mentres estudia la carrera d'imatge, inicia la seua carrera com a cineasta.

David Domingo, també conegut com Stanley Sunday o Davidson, naix a València en 1973. Impressionat des de tendra edat pels discursos afirmatius de la incipient era del blockbuster a Hollywood, la seua carrera es construirà com un apassionat i sincer intent de perpetuació domèstica de tals epopeies cinematogràfiques.

A primers dels noranta, mentres estudia la carrera d'imatge, inicia la seua carrera com a cineasta. Les possibilitats dels formats domèstics com el vhs o més tard el Súper 8, li permetran construir de forma artesanal els seus primers treballs, amb la inestimable ajuda dels seus amics, sempre disposats a eixir d'actors. El sentit de l'humor, una certa aroma camp i el llegat de cineastes under com Warhol, Zulueta, Kenneth Anger, Brosse Conner o els germans Kuchar es farà notar en els seus primers curtmetratges, com ara, Súper 8 (1996) , La mansión acelerada (1997) , Ataque en la jungla (1998) , El monstruo me come"(1999) , Desayunos y meriendas (2002) o Peces de colores (2003) . L'ús del 16 mm. per un costat i la tecnologia digital per un altre li permeten conquistar noves textures i formats.

L'any 2004 remunta el llargmetratge 'El exorcista' i ho convertix en un musical amb cançons de Fatboy Slim, Daft Punk o The Doors. En el 2004 i el 2005 roda en la "habitación del fondo" de sa casa, dos llargmetratges, 'Los productores' i 'Gripe'. En els anys posteriors fins a l'actualitat, continua alternant els diferents suports i formats. Continua treballant la tècnica del collage i del remuntatge (Disney Attraction Highlighs NÚM. 1, 2009) i incorpora al seu camp d'interés la projecció multipantalla amb diferents projectors (Navajazo, Días tronados, 2010) .

Estes sessions transcendixen el que seria una rutinària projecció gràcies al seu component d'espectacle, de performance i de joc amb l'espectador. A partir de l'any 2011 descobrix la música d'Afrika Pseudobruitismus, que li deixa una fonda empremta i li impulsa a fer una sèrie de videoclips per al mateix grup.