L'ajuntament explica les fases de la gestió directa del sector i informa sobre la devolució de més de 8,5 milions d'euros en quotes urbanístiques
L'Ajuntament de Burriana ha celebrat una reunió informativa amb els propietaris afectats pel PAI Sant Gregori per a explicar el calendari previst per al desenvolupament del nou projecte urbanístic i resoldre els principals dubtes relacionats amb la seua tramitació.

L'encontre, presidit per l'alcalde, Jorge Monferrer, i el regidor d'Urbanisme, Mario Trullen, també ha servit per a presentar l'empresa Comaypa, adjudicatària de la redacció del nou projecte, que ha exposat les diferents fases tècniques previstes dins del model de gestió directa municipal d'este sector de 2,5 milions de metres quadrats.
Pativel i infraestructures
Durant la reunió també es va informar de la situació del Pativel, després de la paralització temporal dels terminis de tramitació aconseguida pel consistori. Segons va explicar l'Ajuntament, esta mesura permet continuar amb la tramitació de la protecció i futura museïtzació de la vil·la marítima romana, descoberta en el sector i amb una superfície superior als 15.000 metres quadrats.
A més, es van abordar diferents aspectes tècnics relacionats amb els futurs subministraments del desenvolupament urbanístic, entre ells l'ús d'aigua regenerada per al reg, les necessitats energètiques del sector i el projecte general que haurà de servir de base perquè la Direcció General de Costes execute la regeneració del front litoral.
La devolució de les quotes centra les consultes
Una de les principals qüestions plantejades pels propietaris va ser l'estat del procés de devolució de les quotes d'urbanització cobrades de manera indeguda.
Segons va informar el consistori, ja hi ha consignats 8.537.844,10 euros procedents del romanent de tresoreria per a retornar d'ofici els imports corresponents a la quota 00 i a les quotes 02 a 11.
Els assistents també van preguntar pels terminis previstos per al desenvolupament del PAI, la valoració econòmica dels terrenys per als propietaris que opten per no continuar en el projecte i la possibilitat d'edificar les parcel·les de manera simultània a les obres d'urbanització.
Durant la reunió també es va posar de manifest que hi ha propietaris interessats a adquirir parcel·les d'altres afectats que preferisquen vendre els seus terrenys abans de l'inici de les obres.
L'ajuntament defensa la transparència del procés
El regidor d'Urbanisme, Mario Trullen, va assenyalar que esta nova etapa se centra en el desenvolupament tècnic del projecte i en l'acompanyament als propietaris durant la seua tramitació.
Per la seua banda, l'alcalde, Jorge Monferrer, va defensar que el desbloqueig del PAI Sant Gregori requereix "la màxima transparència i rigor" i va considerar necessari mantindre reunions informatives amb els afectats per a explicar l'evolució del projecte i el procés de devolució de les quotes.











































