Burriana tramitarà una distinció per als policies locals que van salvar la vida d’un veí en parada cardiorespiratòria

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 43 segundos

Noticias Relacionadas

L’Ajuntament sol·licitarà a la Conselleria d’Emergències i Interior una felicitació pública per als agents després d’una intervenció en què van utilitzar un desfibril·lador de la patrulla

L’Ajuntament de Burriana iniciarà els tràmits per a sol·licitar a la Conselleria d’Emergències i Interior una felicitació pública per als agents de la Policia Local que van aconseguir salvar la vida d’un veí del municipi que havia patit una parada cardiorespiratòria.

L’anunci s’ha produït durant la recepció que l’alcalde de Burriana, Jorge Monferrer, ha mantingut este dijous amb els policies que van participar en la intervenció. Segons ha informat el consistori, la ràpida actuació dels agents i la utilització d’un Desfibril·lador Extern Semiautomàtic (DESA) disponible en la patrulla van resultar determinants per a mantindre amb vida l’afectat fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

La proposta de reconeixement institucional haurà de ser aprovada prèviament pel ple municipal abans de ser remesa a l’administració autonòmica per a la seua valoració.

Intervenció coordinada amb els serveis sanitaris

El succés va concloure amb l’estabilització del pacient per part dels professionals sanitaris del Punt d’Atenció Continuada (PAC) i del Servei d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), que posteriorment van procedir al seu trasllat a l’Hospital General de Castelló.

L’actuació posa de manifest la importància de la intervenció primerenca en situacions d’emergència cardíaca i de disposar d’equips de desfibril·lació als vehicles policials.

Reforç de la plantilla i dels recursos d’emergència

Durant la trobada, l’equip de govern municipal va destacar la necessitat de continuar reforçant la plantilla de la Policia Local mitjançant la incorporació de nous efectius, la formació en primers auxilis i la dotació de recursos tècnics especialitzats.

En declaracions difoses per l’Ajuntament, l’alcalde va assenyalar que esta actuació evidencia la utilitat de les inversions realitzades en matèria de seguretat, formació i equipament d’emergències.