Noticias Castellón
viernes, 17 de abril de 2026 | Última actualización: 16:54

La cobertura més completa de l'eclipsi del segle, per À Punt

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 35 segundos

Noticias Relacionadas

Els informatius ja fan el seguiment de l'esdeveniment i donen informació sobre l'espectacle astronòmic

Els meteoròlegs d'À Punt formen part de la Comissió d'experts de la Direcció General de Ciència i Investigació creada per la Generalitat Valenciana. Una Comissió que té com a objectiu coordinar l'acció institucional conjunta per anticipar riscos i assegurar una resposta eficaç davant la previsió d'una alta concentració de públic amb motiu de l'eclipsi total del 12 d'agost.    

La radiotelevisió pública ja ha començat a fer un seguiment de l'esdeveniment. De fet, el web disposa d'un espai específic on publica tota la informació rellevant de l'eclipsi que també es compartix en les xarxes socials. En este espai es podran resoldre dubtes i la ciutadania tindrà la possibilitat de fer consultes.

En la televisió, el programa La via verda, l'Oratge i els informatius ja han començat a preparar contingut relacionat amb l'eclipsi del segle.

La previsió d'afluència de públic nacional i internacional, i la concentració de persones en espais públics, naturals i patrimonials amb impacte en seguretat, protecció civil, sanitat, turisme, educació i divulgació científica, requerixen mecanismes específics de coordinació institucional per a anticipar riscos i assegurar una resposta eficaç.

Més enllà de la singularitat de l'espectacle astronòmic —un eclipsi total de sol que es podrà vore a la perfecció des de la província de Castelló i part de València—, l'esperada afluència de públic suposa un repte logístic per a molts municipis.

El fet que un eclipsi total de sol es puga observar des d'una mateixa zona té lloc cada 400 anys i l'últim eclipsi solar total que es va observar des de la península Ibèrica data del 1912.

És un esdeveniment que genera gran expectació a escala mundial amb necessitat de gestió a escala nacional, autonòmica i local.