Palmer i Las Víctimas Civiles obrin la Fira Trovam 2026 amb un concert exclusiu a Castelló

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 54 segundos

Noticias Relacionadas

La Sala La Bohemia acollirà la presentació oficial de la fira valenciana de la música dissabte que ve en una setmana plena de directes

La província de Castelló es convertirà en l'epicentre de la música en directe de la Comunitat Valenciana gràcies a l'esperada presentació de la Fira Trovam 2026. El certamen referent de la indústria musical arrancarà de manera oficial dissabte que ve, 31 d'octubre a les 19.30 h, amb una actuació molt especial a la Sala La Bohemia de Castelló de la Plana. Els grups Palmer i Las Víctimas Civiles seran els encarregats de donar el tret d'eixida a aquesta nova edició, oferint un concert que promet donar molt de què parlar i per al qual les entrades ja es poden adquirir des de 12 € a la web oficial.

L'objectiu d'aquesta cita a la capital de la Plana és impulsar el talent musical del territori i escalfar motors de cara a les jornades professionals de la fira. L'organització ha apostat per una proposta trencadora que barreja l'electrònica i el pop crític de Palmer amb la sàtira punyent de Las Víctimas Civiles, assegurant un inici potent per a la fira valenciana de la música. Aquesta presentació és només la punta de llança d'una setmana intensa on la música i la literatura s'estendran arreu de la geografia valenciana.

Una agenda cultural frenètica

Més enllà de la província de Castelló, el panorama artístic viurà una activitat frenètica des del 26 d'octubre fins a l'1 de novembre. El cantautor Pau Alabajos protagonitzarà una doble cita de marcat caràcter íntim dins del “Cicle 20/11. Una aproximació literària”. L'artista de Torrent oferirà la seua particular fusió de música i lletres en dues llibreries locals: primer estarà a la Llibreria Somnis de Paper de Benetússer el 27 d'octubre, i l'endemà, 28 d'octubre, repetirà format a la Llibreria La Moixeranga de Paiporta, ambdues actuacions programades a les 19.00 h.

Per la seua part, el músic Borja Penalba també s'enfronta a uns dies farcits de quilòmetres i escenaris. El dijous 29 d'octubre viatjarà fins al Teatre Kursaal de Manresa per a participar en l'acte gratuït “Tocats de lletra: Nit Estellés” al costat de poetes com Maria Josep Escrivà o Mario Obrero. Just l'endemà, el divendres 30 d'octubre a les 18.30 h, Penalba farà una parada carregada d'emotivitat a l'Espai Comunitari La Fusteria de Vallcarca, el lloc exacte on va començar la seua trajectòria professional, per presentar la gira “Giròvag: Suite de Parlavà”.

Recordant el llegat d'Estellés

La figura del poeta de Burjassot continuarà ben present en la programació del divendres 30 d'octubre amb la celebració d'un nou Sopar Estellés. En aquesta ocasió, l'esdeveniment estarà conduït per la veu de Tomàs de los Santos a partir de les 19.00 h a la Sala Enric Valor de la Casa de Cultura de El Campello, en una vetlada organitzada per Acció Cultural del País Valencià (ACPV) que promet maridar cultura, gastronomia i reivindicació.

Amb tot aquest ventall de propostes, el sector musical valencià demostra la seua gran capacitat de convocatòria i la seua vertebració en diferents espais, des de xicotets comerços fins a grans auditoris. La programació d'aquesta setmana tanca un cicle de retrobaments i obri la porta a la gran setmana de la música de Castelló amb la fira Trovam, consolidant la província com un altaveu imprescindible per als creadors i programadors de tota la Comunitat Valenciana.