Noticias Castellón
jueves, 5 de febrero de 2026 | Última actualización: 22:13

Compromís: "Més del 25% de les multes que no es van cobrar a Castelló són sancions de Ramírez"

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 15 segundos

Noticias Relacionadas

La coalició presentarà una moció al pròxim ple municipal amb l'objectiu de revisar els procediments i protocols i evitar que un cas així es torne a repetir

Compromís per Castelló ha alertat que, segons les dades oficials facilitades pel propi govern municipal, "més del 25% de les multes que l'Ajuntament no va arribar a cobrar en 2023 corresponen al regidor del Partit Popular Cristian Ramírez, qui acumulava 104 sancions impagades mentre exercia responsabilitats públiques en l'àrea de Mobilitat". La coalició considera que esta informació obliga l'alcaldessa a donar explicacions immediates i a revisar què ha fallat.

"Ramírez no pagava la zona blava ni les sancions que se'n derivaven. És per això que, davant d'aquesta realitat, es fa molt urgent que la senyora Carrasco abandone la defensa del regidor i estudie i aclarisca com és possible que a una persona li desapareguen 104 multes", ha exposat el portaveu de Compromís, Ignasi Garcia, qui remarca que "a un ciutadà li pot desaparéixer una multa; tres és tindre molta sort; deu ja és preocupant; però 104 exigeixen una investigació immediata" .

A més, la formació recorda que estes 104 sancions no constaven en el registre general de multes impagades de 2023, tot i que representen aproximadament el 27% del total. Per a Compromís, este fet evidencia la necessitat d'esclarir com es va produir esta situació dins de l'Ajuntament. Per aquest motiu, la coalició presentarà una moció al pròxim ple municipal amb l'objectiu de revisar els procediments i protocols i evitar que un cas així es torne a repetir.

Garcia ha advertit que "la senyora Carrasco no pot limitar-se a mirar cap a un altre costat: no pot ser que hi haja gent que es deslliure de les multes i, com que són del PP, no passe res".

Augment de multes no recaptades

En paral·lel, Compromís assenyala que la documentació oficial mostra una tendència creixent de multes no recaptades d'un any al següent. Segons les dades, en 2023 van quedar pendents 286 sancions, mentre que en 2024 la xifra pràcticament es triplica, superant les 900. La coalició considera que esta evolució "mereix una revisió interna per part del govern municipal".

Així mateix, la formació destaca que els rebuts pendents de l'IBI urbana en període voluntari també han augmentat. Segons les dades oficials facilitades pel consistori, han passat d'11.509 en 2024 a 13.763 en 2025, cosa que suposa un increment d'un 19,5% en només un any.

Compromís assenyala que este conjunt de dades posa de manifest "problemes de gestió que l'Ajuntament ha d'afrontar". La coalició considera que és responsabilitat del govern municipal millorar els procediments i garantir que funcionen amb eficàcia, especialment en aquelles qüestions que afecten directament la ciutadania.