Les distincions reconeixen la feina de l’Ajuntament per aconseguir l'excel·lència de les platges amb l'arena i l'aigua en condicions òptimes per a prendre el bany
L'Ajuntament de Vinaròs ha fet l'acte de la hissada de les Banderes Blaves a les platges de Fora Forat i Fortí amb la presència de la corporació municipal, a més de les reines, dames i cavallers de la Fira i Festes de Sant Joan i Sant Pere. Es tracta d'un acte emmarcat dintre de la programació festiva per encetar la nova temporada estiuenca i donar la benvinguda als banyistes.
Les Banderes Blaves reconeixen la feina de l’Ajuntament per aconseguir l'excel·lència de les platges amb l'arena i l'aigua en condicions òptimes per a prendre el bany, a més de fàcil accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda i servei de salvament i socorrisme per a garantir la seguretat dels usuaris.
La regidora de Turisme, Mercedes García, agraïa la tasca i esforç de totes les persones que cada any treballen per garantir que el litoral de Vinaròs estiga en prefectes condicions per a les centenars de persones que cada temporada s’apropen per gaudir de la costa. Segons afegia “un dels principals atractius del nostre municipi és el litoral i per tant és fonamental treballar per garantir una costa de qualitat, perquè tant els veïns com els visitants puguen viure una bona experiència”.
García indicava que a les Banderes Blaves per a les platges de Fora del Forat i Fortí també cal afegir les 23 distincions de Qualitur que ha atorgat Turisme Comunitat Valenciana a la costa de Vinaròs. Aquestes acrediten el compliment d'exigents estàndards en matèria de qualitat ambiental, gestió de serveis i accessibilitat universal. Entre els criteris avaluats destaquen la neteja i qualitat de les aigües i arenes, la seguretat dels banyistes, la disponibilitat de serveis i infraestructures, les mesures de protecció mediambiental i l'accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.
Finalment, la regidora assenyalava que també cal sumar la distinció de la Sendera Blava a Sòl de Riu atorgada per l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor, ADEAC. Un reconeixement al treball realitzat des de l'Ajuntament per a la recuperació i posada en valor del recorregut com a recurs per a la interpretació ambiental, perquè tant veïns com visitants puguen gaudir del patrimoni natural que es conserva.












































