Noticias Castellón
sábado, 20 de diciembre de 2025 | Última actualización: 00:24

Guanyem qualitat de vida

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 20 segundos

Noticias Relacionadas

Domingo Vicent. Portavoz de Ciutadans en el Ayuntamiento de Vila-real.

Per al plenari d’avui, Ciutadans ha preparat dues propostes. La primera es tracta d’una de les grans reivindicacions dels veïns de Vila-real, reformar el mal estat d’algunes voreres. El nostre grup presenta com a solució un pla plurianual de revisió, manteniment i millora de les mateixes de manera que hi haja una previsió continuada en els pròxims 5 anys i no s’haja d’actuar sempre “a salto de mata”.

Per això, el que proposem és obrir un període de 3 mesos en el qual els ciutadans puguen traslladar a l’Administració els problemes que detecten en el seu dia a dia, creant els tècnics una base de dades amb els punts de més a menys urgència que s’han de resoldre.

Cal destacar que les queixes més comuns que han arribat al nostres oïts, són la falta d’amplària o la manca d’accessibilitat per a majors i discapacitats. En aquest sentit, ens hem reunit en l’Associació, ACUDIM, per conèixer un poc de més a prop la seua realitat. Aquesta, tot i lloar la labor positiva que s’està duent a terme en la disminució de barreres arquitectòniques des de l’arribada de l’anterior govern, reconegué que encara queda molt per fer i qualsevol recolzament serà benvingut. Així mateix, també ens trobem que en alguns punts del poble, el paviment esmaltat comporta perill de relliscades, quan està humit o mullat. Per tant, queda clar que urgeix l’establiment d’un programa que periòdicament vaja responent al manteniment de forma gradual i amb previsió.

En segona instància, la nostra formació ha presentat dos serveis vinculats amb l’oci en el paratge de El Termet i L’Ermita. Aquest entorn d’indubtable valor per a la localitat, comporta que molts veïns el trien per a passar una agradable jornada familiar. Així doncs, el que planteja C’s és per una banda, l’oferiment d’un servei municipal de polseres d’identificació i/o amb localitzadors, GPS, per als menors de forma que es puga minimitzar el nombre de pèrdues en la mesura del possible. I per una altra, , l’establiment d’un espai amb canviador, nevera, microones i escalfa biberons amb la finalitat de garantir una correcta higiene i alimentació dels xiquets de entre 0 i 24 mesos, cobrint així una de les necessitats més demandades pels progenitors.

Per acabar, esperem que ambdós compten amb el recolzament de la resta de grups, perquè són iniciatives que per davant de tot, el que pretenen és que els veïns i veïnes de Vila-real guanyen en qualitat de vida, mitjançant l’accessibilitat, la comoditat i la seguretat.