Noticias Castellón
viernes, 5 de diciembre de 2025 | Última actualización: 22:44

“Un insult a la joventut”: Compromís carrega contra la proposta d’habitatge intergeneracional de Carrasco

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 54 segundos

Noticias Relacionadas

Ignasi Garcia considera “molt desafortunat” vendre el programa intergeneracional com l’eixida al problema del lloguer, mentre Castelló continua sense mesures per a contindre els preus

Compromís ha lamentat que l'alcaldessa Begoña Carrasco haja presentat el programa de convivència intergeneracional per a la ciutat de Castelló com si fora una solució al problema d'accés a l'habitatge de la joventut. La iniciativa planteja que estudiants que busquen allotjament puguen compartir vivenda amb persones majors que viuen soles. Des de la coalició han destacat que aquest tipus de projectes són útils per a combatre la soledat no desitjada i que poden resultar enriquidors per a totes dues parts, però han advertit que no es poden confondre amb una política d'habitatge ni presentar-se com l'única alternativa.

En aquest sentit, el portaveu de Compromís, Ignasi Garcia, ha assenyalat que "si bé el projecte de convivència intergeneracional com una forma de lluitar contra la soledat no desitjada és un bon projecte que recolzem; el fet que l'alcaldessa Carrasco, que durant dos anys no ha pres cap iniciativa ni cap acció per a controlar l'increment dels preus del lloguer i el greu problema d'accés a la vivenda, venda aquesta iniciativa com l'eixida perquè la gent jove de Castelló tinga on viure és senzillament molt desafortunat i creiem que és un insult".

Compromís ha remarcat que la convivència intergeneracional ha de ser entesa com una experiència vital, limitada en el temps, que millora la qualitat de vida de les persones majors i ofereix un allotjament temporal a estudiants, però que no substitueix la necessitat de polítiques públiques en matèria d'habitatge.

Per a la formació, la manera com Carrasco ha plantejat el projecte posa de manifest, d'una banda, que no s'ha entés l'objectiu real d'aquesta iniciativa i, de l'altra, que es vol utilitzar per a tapar la falta d'acció municipal davant l'encariment del lloguer i les dificultats de la joventut per a accedir a una vivenda.

Segons Compromís, Castelló continua sense mesures efectives per a contindre els preus ni per a ampliar l'oferta de vivenda assequible. Per això, reclamen que l'Ajuntament impulse de manera urgent polítiques estables que garantisquen a la gent jove l'accés a un habitatge digne.