La investigació ha sigut possible gràcies a les manifestacions dels testimonis presencials i, de manera determinant, al sistema de videovigilància de trànsit dotat de lectors de matrícula
La Policia Local de Burriana ha aconseguit localitzar el conductor d'un vehicle que va fugir després de provocar un accident de trànsit amb ferits al carrer l’Escorredor. Els fets van ocórrer a finals del mes passat, quan un turisme que es trobava detingut per les circumstàncies del trànsit va ser envestit per un altre vehicle que circulava per la mateixa via. A conseqüència de l'impacte, la conductora del primer vehicle va patir diverses lesions i va quedar commocionada.
Després de la col·lisió, el responsable de l'accident, lluny de detindre's per a auxiliar la víctima o realitzar les gestions pertinents, va realitzar una maniobra evasiva i va abandonar el lloc a gran velocitat. A l'arribada dels efectius policials, es van iniciar immediatament les pesquises per a trobar el parador de l'infractor.
La investigació ha sigut possible gràcies a les manifestacions dels testimonis presencials i, de manera determinant, al sistema de videovigilància de trànsit dotat de lectors de matrícula que el consistori de la capital de la Plana Baixa està implementant en el municipi. Amb l'ajuda de la tecnologia d'aquest sistema, els agents han pogut identificar el titular del vehicle causant. A més de les responsabilitats civils derivades del sinistre, el conductor s'enfronta a una sanció de 200 euros per infracció a la Llei de Seguretat Viària i a un possible delicte, ja que cal recordar que, en situacions on les lesions de les víctimes revesteixen gravetat, abandonar el lloc de l'accident pot ser constitutiu d'un delicte penat amb fins a quatre anys de presó.
L'alcalde de Burriana i responsable de l'àrea de Seguretat Ciutadana, Jorge Monferrer, ha posat en valor “aquesta eina tecnològica com un recurs fonamental perquè les víctimes puguen exercir els seus drets i rebre les indemnitzacions corresponents per danys personals i materials”. A més, Monferrer ha afegit que “la inversió en tecnologia aplicada a la seguretat viària està donant resultats directes i efectius a Burriana, com demostra la resolució d'aquest cas. Per això, des de l'Ajuntament continuarem dotant la nostra Policia Local dels millors mitjans per a garantir una ciutat més segura per a tots".










































