Noticias Castellón
miércoles, 1 de abril de 2026 | Última actualización: 19:21

Nules incorpora una llacuna al Parc Natural de l'Estany

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 54 segundos

>

Noticias Relacionadas

La localitat ha ampliat el parc natural amb la incorporació d’una nova llacuna, amb l’objectiu de recuperar l’hàbitat per a les aus xitxarra d’aigua en la seua ruta migratòria

L’Ajuntament de Nules ha ampliat el parc naturalat per a les aus xitxarra d’aigua en la seua ruta migratòria, al mateix temps que s’adequa un nou espai també visitable per al públic interessat.

Al respecte, el regidor de Medi Ambient, César Estañol, ha explicat que s’ha recuperat una zona a la qual no es podia accedir “per l’abundant vegetació i el seu deteriorament”, i que ara està oberta a la ciutadania per a que es puga visitar.

De fet, aquesta actuació forma part d’un projecte europeu d’una gran envergadura anomenat Life Awom que porta a terme la Fundació Global Nature, del qual falten encara algunes fases per executar. Així, a més de Nules hi ha altres zones d’actuació en diferents països com ara Espanya, Bèlgica, França, Portugal i Senegal, “tots ells amb llocs clau per a la xitxarra d’aigua”, apunta Estañol. En concret, a la Comunitat Valenciana es contempla accions a la marjal de Peníscola, al Prat de Cabanes-Torreblanca, a la desembocadura del Millars, a la marjal dels Moros, a la marjal Pego-Oliva, a l’Albufera i a la marjal de Nules.

De manera que, pel que fa a la Marjal de Nules el projecte compta amb una inversió de 248.558 euros, i contempla l’eliminació de fauna exòtica, l’eliminació d’una hectàrea de flora invasora, la plantació de 3.750 plantes al llarg del desenvolupament de tot el projecte, segues de vegetació, la neteja de 400 metres de canal i reparació de dos comportes, i la recuperació de llacuna, que es portaran a terme fins a l’any 2027.

Amb tot, des de la regidoria de Medi Ambient es destaca la importància d’aquest projecte per a protegir, restaurar i gestionar aquests hàbitats, “i especialment a l’espècie d’au més amenaçada de tota l’Europa continental com és la xitxarra d’aigua”, matisa César Estañol. Així mateix, el projecte contribueix al treball de processos internacionals relacionats amb la conservació d’aus.