Noticias Castellón
jueves, 16 de mayo de 2024 | Última actualización: 22:07

L'UJI presenta a la Fira de Llibre de Castelló les obres de Rosalía Torrent, Juncal Caballero i Marta Castanedo, i altra de Francisco Giménez

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 48 segundos

Noticias Relacionadas

La presentació ha sigut a càrrec de la vicerectora de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat, Elsa González

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat a la Fira del Llibre de Castelló les obres 'Espacios de arte y genero', de Rosalía Torrent, Juncal Caballero i Marta Castanedo, i 'Utopía, distopía y estética. Análisis fílmico de El cuento de la Criada', de Francisco Giménez. La presentació ha sigut a càrrec de la vicerectora de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat, Elsa González, i els autors Rosalía Torrent, Juncal Caballero i Francisco Giménez.

Espacios de arte y generoés una reflexió sobre els llocs on s'exposa l'art, ja siguen museus o altres centres expositius, no necessàriament intramurs, en els quals, de forma provisional o permanent, es fa o representa art. Tot això des de l'òptica feminista i els debats de gènere. Més enllà dels necessaris aspectes quantitatius per saber el lloc que ocupen les dones en el sistema de l'art, s'ha volgut incidir en aquelles experiències que han sabut reflectir la situació que elles ocupen en aquest sistema.

Utopía, distopía y estética. Análisis fílmico de El cuento de la Criadaanalitza els conceptes d'utopia i de distopia, a partir d'una metodologia que uneix filosofia, història, literatura i cinema, amb l'objectiu de descobrir que formen part de la naturalesa humana; que estan determinats pel context en què sorgeixen; i que, tot i ser diferents, no són contraris. Tot això conjugat, mitjançant la perspectiva de gènere, amb el propòsit de revelar diferències i similituds entre utopies i distopies escrites per homes i per dones. Després d'això, l'autor realitza l'anàlisi fílmica de la sèrie de televisió "The Handmaid's Tale" [traduïda com "El conte de la serventa"], basada en la novel·la homònima de Margaret Atwood, tractant de desvetllar el mode en què la distopia pot ser representada de forma audiovisual -a través d'imatges-, complementant i ampliant la paraula escrita.