Noticias Castellón
viernes, 16 de enero de 2026 | Última actualización: 19:41

L’IVC presenta la seua nova producció ‘Los días lentos’ en el Teatre Principal de Castelló

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 21 segundos

Noticias Relacionadas

La representació tindrà lloc el 17 i 18 de gener, amb una sessió accessible per a persones amb discapacitat sensorial

El Teatre Principal de Castelló acull els dies 17 i 18 de gener, a les 19:00 hores, la representació de Los días lentos, la nova producció pròpia de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) escrita i dirigida per la dramaturga alacantina Lola Blasco, Premi Nacional de Literatura Dramàtica 2016.

Los días lentos es mou entre la confessió i la ficció per a endinsar-se en la vellesa, la mort i la fragilitat humana al final de la vida. L’obra partix d’una experiència personal de l’autora, qui rep la notícia de la demència del seu propi pare alhora que escriu una obra sobre l’alzhèimer. Amb este punt de partida, la peça construïx un univers poètic i oníric que reflexiona sobre la memòria, la cura i la necessitat d’oferir un final digne a l’existència.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’Institut Valencià de Cultura, María José Mora, ha assenyalat que l’obra “exemplifica la línia de treball de l’IVC: portar a escena temes que ens interpel·len com a societat, com la vellesa i les cures, i oferir als creadors condicions de producció estables i òptimes”.

Així mateix, Mora ha subratllat el suport que la institució oferix a les companyies valencianes mitjançant la promoció de noves produccions i ha reiterat el compromís de l’IVC de difondre el teatre valencià per tota la Comunitat Valenciana.

Cal assenyalar que l’obra va ser estrenada el 7 de novembre en el Teatre Arniches d’Alacant, dins del marc de la Mostra de Teatre Espanyol d’Autors Contemporanis i posteriorment va ser presentada en el Teatre Rialto de València.

La representació en el Teatre Principal de Castelló tindrà lloc el 17 de gener, dirigida especialment per als abonats i el diumenge 18 de gener, a les 19:00 hores, per al públic general i estarà adaptada amb subtítols, so amplificat amb auriculars i audiodescripció per a persones amb discapacitat sensorial.

Després de l’exhibició a Castelló de la Plana, la gira de Los días lentos continuarà el 24 de gener, a les 19:00 hores, al Palau de Congressos de Peníscola.

El repartiment de Los días lentos està integrat per Morgan Blasco, Enric Juezas, Alda Lozano, Isabel Requena, Nieves Soria i Diana Volpe. La producció compta amb un equip artístic format majoritàriament per professionals valencians, entre els quals destaquen Etna Suárez (ajudant de direcció i dramatúrgia musical), Voro García (composició musical), Luis Crespo (escenografia) i Manolo Ramírez (il·luminació).

Les entrades estan a la venda en taquilles i en la web ivc.gva.es.