Entre setembre i novembre, els visitants podran gaudir d’una variada oferta d’activitats culturals, històriques i lúdiques, anticipant els dies forts de les Jornades Al-Qura Medieval

L'Ajuntament de l'Alcora, conjuntament amb l'Associació Nous Pobladors Al-Qura, posa en marxa el cicle Pre Al-Qura, una programació cultural i participativa que es desenvoluparà entre setembre i novembre i que servirà de pròleg a les Jornades Al-Qura Medieval, previstes per als dies 7, 8 i 9 de novembre de 2025.
El cicle arrancarà el 17 de setembre amb la presentació i una xarrada d'indumentària tradicional, i continuarà durant els mesos següents amb una gran varietat d'activitats culturals, històriques i lúdiques dirigides a tota mena de públics.
La programació inclourà des de xarrades, tallers i exposicions fins a visites patrimonials, teatre i noves propostes de turisme cultural, amb la participació de convidats especials, la implicació activa de l'Associació Nous Pobladors Al-Qura i la col·laboració d'entitats públiques com el Museu de Ceràmica de l'Alcora o privades com el pub Rock'n Beer.


El cicle Pre Al-Qura es consolida així com una plataforma d'activació cultural que permet implicar la ciutadania i generar expectació davant unes Jornades Medievals que cada any atrauen més visitants i que el 2025 tornaran a convertir a l'Alcora en un referent d'història i patrimoni viu.
“És una manera de calfar motors, de viure la història de manera col·lectiva i de preparar-nos junts per a unes Jornades Medievals que cada any atrauen més públic i que el 2025 seran més especials si cap”, ha destacat el regidor de Cultura, Carlos Esteban.

















































