Noticias Castellón
sábado, 11 de abril de 2026 | Última actualización: 20:42

L'Ajuntament de Borriana intensifica els tractaments específics contra els mosquits

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 53 segundos

Noticias Relacionadas

En la jornada del dimecres es va treballar en el conjunt de la zona de l'Arenal, mentre que punts de la ciutat com la plaça Quarts de la Calatrava han estat tractats en les jornades posteriors

Castellón Información

Es compleixen ja vuit mesos des que la regidoria de Sanitat de l'Ajuntament de Borriana iniciara els primers tractaments preventius contra la presència de les diferents espècies de mosquits que es poden trobar en la capital de la Plana Baixa. I més de mig any després, l'empresa encarregada de la gestió, revisió i aplicació dels diferents tractaments contra la proliferació de mosquits continua amb la feina de casa d'aplicació de diferents tècniques per a la seua eliminació.

IMG_0128D'aquesta forma, durant la jornada del dimecres va ser la zona de l'antic càmping de l'Arenal la que va ser tractada gràcies a l'aplicació de material antimosquits en els quals és ja un tractament de xoc per a l'eliminació dels exemplars ja adults. Segons explicava el mateix encarregat de l'aplicació dels tractaments que va ser visitat pel regidor de Sanitat, Manel Navarro, “es tracta dels últims tractaments, ja que inicialment es van realitzar durant els primers anys les campanyes de prevenció, posteriorment es van aplicar tècniques com les de la pintura Inesfly en claveguerams i embornals, i en aquesta última fase de l'any que s'ha allargat a causa de les altes temperatures s'apliquen aquests tractaments de xoc”. Així, després dels treballs realitzats en diversos punts dels poblats marítims, el torn ha sigut durant el dijous per al casc urbà, on s'han aplicat els tractaments, en aquest cas polvoritzats i sempre de forma individualitzada en cada embornal, en llocs com la plaça de Quarts de Calatrava, on s'havien rebut diversos avisos de presència important de mosquits. D'aquesta forma, l'Ajuntament de Borriana continua endavant amb uns tractaments que “no s'han interromput en cap moment des que a l'inici de l'any es realitzaren les primeres labors preventives, després del quin, s'han realitzat revisions setmanals, s'han aplicat els diferents tractaments segons l'estat larvari o de creixement del mosquit, i ara seguim amb l'aplicació de tractaments en punts concrets on haja pogut haver-hi algun tipus de proliferació”, com indicava el mateix Navarro.