La Comissió d’Anàlisi Ambiental Integrada augmenta l’activitat i accelera les autoritzacions ambientals amb un 63 % més de resolucions emeses
La Generalitat ha reduït un 18 % els expedients ambientals pendents de tramitació gràcies a les mesures de simplificació administrativa impulsades durant la legislatura. Així ho ha destacat el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, durant la reunió de tancament de la Comissió d’Anàlisi Ambiental Integrada (CAAI).
Segons ha explicat el conseller, les actuacions adoptades han permés accelerar la tramitació de les autoritzacions ambientals integrades sense reduir les garanties de protecció del medi ambient. En este sentit, ha posat en valor el treball de la Comissió i del personal tècnic de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental, que ha qualificat de fonamental per a millorar la capacitat de resposta de l’Administració en procediments especialment complexos.
Les autoritzacions ambientals integrades reunixen en una única resolució els permisos relacionats amb residus, emissions atmosfèriques, abocaments o avaluacions d’impacte ambiental, entre altres aspectes. A més, funcionen com una finestreta única que concentra en un sol procediment tràmits que abans es gestionaven davant diferents administracions.
Més activitat i menys expedients pendents
L’activitat de la Comissió ha augmentat de manera significativa en els últims anys. Les reunions han passat de tres convocatòries en 2022 a sis en 2025, mentre que durant 2026 ja se n’han celebrat cinc i està previst arribar a huit abans de finalitzar l’any.
Pel que fa als expedients analitzats, s’ha passat de 33 en 2022 a 68 en 2025, mentre que les resolucions emeses per la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental han augmentat de 123 a 200, un 63 % més.
Com a resultat d’esta major activitat, el nombre d’expedients pendents ha baixat de 708 a 579, fet que representa una reducció del 18 % i evidencia una millora de la capacitat operativa de l’Administració.
Martínez Mus ha assegurat que estos resultats demostren que les mesures de simplificació administrativa estan donant resultat i ha defensat que l’agilitació dels procediments facilita la inversió industrial i ramadera a la Comunitat Valenciana, alhora que manté el compliment de la normativa ambiental.









































