Noticias Castellón
martes, 2 de junio de 2026 | Última actualización: 20:39

Figueroles acollirà el Dia de la Província 2026 coincidint amb el 300 aniversari de la seua constitució com a poble

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 28 segundos

Noticias Relacionadas

La Diputació de Castelló celebrarà l’acte el pròxim 2 d’octubre i reconeixerà Ripollés, Sara Sorribes, Melchor Zapata, Arkadia Space i Telèfon de l’Esperança

Figueroles serà la seu del Dia de la Província 2026, una cita que la Diputació de Castelló celebrarà el pròxim 2 d’octubre, coincidint amb el 300 aniversari de la constitució del municipi com a poble.

La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha anunciat l’elecció d’esta localitat de l’Alcalatén durant una visita institucional al municipi, on va traslladar la decisió a l’alcalde, Óscar Escrig. Amb esta designació, la institució provincial manté la seua aposta per portar esta celebració a municipis de menor grandària, després de les edicions celebrades a Aín i Tírig.

L’acte servirà per a reconéixer persones, entitats i projectes destacats per la seua aportació a la província en àmbits com la cultura, l’esport, la innovació i l’acció social.

Ripollés rebrà l’Alta Distinció de la Província

La Diputació atorgarà l’Alta Distinció de la Província a l’artista castellonenc Juan García Ripollés en reconeixement a la seua trajectòria nacional i internacional.

L’escultor i pintor compta amb obres instal·lades en diferents punts de Castelló, així com en altres ciutats espanyoles i internacionals. Al llarg de la seua carrera ha rebut diversos reconeixements culturals i artístics, entre els quals destaquen el Premi de les Arts de la Comunitat Valenciana i la Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat.

Reconeixements a l’esport, la cultura, la innovació i la solidaritat

El Mèrit Esportiu recaurà en la tenista de la Vall d’Uixó Sara Sorribes per la seua trajectòria professional i per la medalla de bronze aconseguida als Jocs Olímpics de París 2024 en la modalitat de dobles femenins.

Per la seua banda, l’escultor i pintor Melchor Zapata rebrà el Mèrit de les Arts per una trajectòria vinculada a algunes de les obres més reconeixibles de Castelló, entre elles l’escultura de Tombatossals.

L’empresa Arkadia Space serà distingida amb el Mèrit a la Innovació per la seua activitat en el desenvolupament de sistemes de propulsió per a satèl·lits i vehicles espacials, una labor que ha situat Castelló dins del sector aeroespacial.

Així mateix, la Diputació concedirà el Mèrit Solidari a Telèfon de l’Esperança, coincidint amb el 25 aniversari d’esta organització dedicada al suport emocional i a l’atenció de persones en situació de crisi.

Compte arrere per al Dia de la Província

Amb l’elecció de Figueroles com a seu, la Diputació inicia els preparatius d’una nova edició del Dia de la Província, un acte institucional que servirà per a reconéixer trajectòries i projectes destacats i que, enguany, se celebrarà en una localitat que commemora tres segles d’història com a municipi independent.