Els núvols i les pluges moderades marcaran l'inici del pont de Tots Sants a Castelló

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 18 segundos

Noticias Relacionadas

L'arribada d'una massa d'aire fred alterarà l'oratge a les comarques del nord este divendres i dissabte, deixant pas a un diumenge assolellat

L'oratge patirà un fort capgirament a la província de Castelló des d'este divendres a la vesprada, quan l'entrada d'una massa d'aire fred des de l'est i l'espenta dels vents de gregal i llevant cobriran els cels de la regió. La Direcció General de Meteorologia preveu l'arribada de núvols abundants que afectaran especialment el litoral nord castellonenc i les zones de muntanya de l'interior. Esta inestabilitat té com a causa directa el xoc d'este front fred amb la humitat marítima, obligant els veïns a traure els paraigües en l'inici d'este esperat pont festiu.

Dissabte, últim dia d'octubre, es convertirà en la jornada més inestable de tot el cap de setmana a les comarques de la Plana, l'Alcalatén i el Maestrat. El dia començarà amb bancs de boira de matí i cels totalment ennuvolats que descarregaran ruixats moderats, els quals podran anar acompanyats de tempestes en la línia de la costa. A les muntanyes del nord castellonenc es veuran núvols i clarianes de vesprada, en paral·lel a un descens generalitzat de les temperatures màximes que farà que l'ambient siga plenament de tardor.

Millora de l'oratge i visites als cementeris

Diumenge, primer de novembre, la situació meteorològica millorarà de manera radical a tot el territori de Castelló. L'explicació científica d'este canvi es troba en un canvi de vent al sud durant la vesprada, fet que afavorirà un ascens notable de les temperatures. Els mapes confirmen que “els núvols aniran escampant” des de primera hora del matí, deixant que el sol agarre a poc a poc presència fins a dominar per complet la província en les hores centrals del dia.

Esta obertura dels cels serà clau per al desenvolupament de les tradicions d'este pont. El bon oratge de diumenge facilitarà enormement les visites als cementeris per la festivitat de Tots Sants, un moment de gran mobilitat en municipis com Castelló de la Plana, Vila-real o Vinaròs. A més, l'absència de pluges permetrà als ciutadans gaudir de les activitats a l'aire lliure i dels desplaçaments cap a les zones d'interior sense el perill de les calçades mullades de les jornades anteriors.

D'esta manera, el cap de setmana oferirà dos cares totalment diferenciades a la província. L'inici estarà marcat per la precaució que caldrà tindre a les carreteres a causa dels 20 i 30 litres per metre quadrat que es podran acumular en els moments de tempesta. Tot i això, el pont es acomiadarà amb una jornada dominical esplèndida, ideal per a esgotar les últimes hores de descans abans del retorn a la rutina laboral.