Noticias Castellón
lunes, 23 de junio de 2025 | Última actualización: 20:17

Els 700.000 euros d'ajuda per als municipis de la DANA segueixen paralitzats de moment

Tiempo de Lectura: 3 minutos, 7 segundos

Noticias Relacionadas

El PSOE acusa d'incompliment a l’alcadessa mentre Sales recorda que Sánchez va prohibir la transferència de diners i esperen poder-los enviar com a serveis o contractes

Ayuntamiento de Castellón

El passat 28 de novembre la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Castelló va aprovar reservar una partida de 700.000 euros com a ajudes per als municipis de València danyats per la DANA del 29 d'octubre.

Patricia Puerta critica presupuestos Consell Castelló 150425

Hui la portaveu socialista a l'Ajuntament de Castelló, Patrícia Porta, ha afirmat, que després de preguntar en Comissió sobre aquesta partida, el secretari ha confirmat que els diners encara és paralitzat en el compte municipal.

Després de rebre aquesta resposta, el Grup Socialista ha acusat l'alcaldessa de Castelló d'incomplir la seua promesa d'ajuda als municipis de la província veïna.

"La constatació d'aquest bloqueig de l'ajuda anunciada, va afirmar Puerta, es va produir en la Comissió Municipal d'Estudi d'Impuls Econòmic celebrada aquest dilluns 2 de juny, on el secretari va confirmar, arran d'una pregunta anterior de Compromís sobre el destí de l'ajuda compromesa, que no s'havia realitzat res fins a la data per les seues dificultats tècniques.

Després d'això, des del Grup Municipal Socialista es va realitzar una nova pregunta, en la qual s'insta l'equip de govern PPVox a aclarir si es pensa continuar treballant a buscar fórmules perquè els diners anunciats per Carrasco arribe als municipis afectats per la Dana, "o finalment es desistirà de donar ajuda econòmica alguna, com sembla que passarà".

El Decret de Sánchez

Vicent Sales Junta de Gobierno de Castellón 300425

La forma en què el PSOE ha realitzat aquesta denúncia i l'acusació ha provocat, al seu torn, una resposta per part del portaveu de l'equip de govern, Vicent Sales

El portaveu de l'equip de Govern municipal, Vicent Sales, ha respost hui a les crítiques del grup socialista respecte a una suposada paralització dels 700.000 euros compromesos per part de l'Ajuntament de Castelló i que aniran destinats als municipis afectats per la dana.

I és que, segons explicava Sales, és cert que, com indica la regidora socialista l'Ajuntament de Castelló es va comprometre a reservar una partida de 700.000 euros per a pal·liar el desastre de la riuada en molts pobles de València.

No obstant això, afegia Sales, la qual cosa sembla no recordar el PSOE, és que per eixes mateixes dates un decret el Govern Socialista va impedir fer aportacions econòmiques als municipis perjudicats per part d'altres administracions; El citat decret només permetia oferir ajudes humanes i materials.

Aquests fets també van passar per Junta de Govern i van ser explicats en roda de premsa als periodistes que van preguntar per aquestes ajudes. Per eixe motiu es va acordar llavors que els 700.000 euros es destinaran a aquelles sol·licituds que es reberen per part dels diferents municipis al llarg de 2025, i que estigueren vinculades a contractes de subministrament, principalment, i a altres necessitats que puguen sorgir.

Sales ha explicat també que “en una comunicació oficial enviada des de l'Ajuntament de Castelló als diferents municipis valencians afectats s'especifica que la forma més viable de col·laboració consistiria en la celebració de contractes, principalment de subministrament, tramitats i finançats per l'Ajuntament de Castelló dirigits a la satisfacció de les necessitats plantejades pels municipis interessats”.

Per a Sales, “la ciutat de Castelló i el seu Ajuntament van donar un magnífic exemple de solidaritat amb les víctimes de la dana i els municipis que van ser afectats. I aquestes crítiques no entelaran aquesta conducta exemplar. Ben al contrari, les crítiques retraten als socialistes i manquen de sentit quan és precisament per un decret del Govern de Pedro Sánchez que aquestes ajudes encara no han pogut fer-se efectives, en prohibir la transferència de diners als municipis afectats”.