Noticias Castellón
martes, 14 de abril de 2026 | Última actualización: 21:03

El valencià com a llengua d'acollida: Vila-real reivindica el diàleg intercultural a través de la cuina

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 5 segundos

Noticias Relacionadas

Amb la participació de tres aprenents locals en el receptari, l'acte serveix de pròleg a la Festa per la Llengua que se celebrarà aquest dissabte a la ciutat

L’Ajuntament de Vila-real ha acollit aquesta vesprada la BUC la presentació del llibre 'Tasta el món en valencià', una publicació impulsada pel programa Voluntariat pel Valencià que posa en valor la diversitat cultural a través de la gastronomia i la llengua. L’acte, que ha comptat amb la participació del regidor de Normalització Lingüística, Santi Cortells, s’emmarca dins de les activitats prèvies a la Festa per la Llengua, que se celebrarà aquest dissabte a la plaça Major de Vila-real, convertint la ciutat en punt de trobada per a la promoció i celebració del valencià.

El llibre recull receptes i històries de persones nouvingudes que han trobat en el valencià una eina d’integració i convivència. Tal com es destaca en la publicació, la iniciativa combina llengua i gastronomia com a llenguatges universals que faciliten el diàleg intercultural i l’arrelament al territori-

En aquest sentit, la presentació ha tingut un component especialment rellevant per a Vila-real, ja que tres de les receptes incloses en el llibre han estat elaborades per aprenents de la ciutat, fet que evidencia el paper actiu del municipi en la promoció del valencià i en l’acollida lingüística de persones nouvingudes.

Des de la Regidoria de Normalització Lingüística s’ha volgut posar en valor aquesta participació local, que reflecteix la realitat d’una ciutat oberta, diversa i compromesa amb la cohesió social a través de la llengua. “El valencià és una eina de convivència i una porta d’entrada a la nostra cultura, i projectes com aquest demostren que aprendre la llengua és també compartir experiències, sabors i vivències”, ha assenyalat Cortells.

'Tasta el món en valencià' naix amb la voluntat d’anar més enllà del receptari tradicional i donar veu a les històries personals que hi ha darrere de cada plat. El llibre inclou tant receptes seleccionades com relats vitals que mostren processos d’integració, aprenentatge i convivència, reforçant el valor del valencià com a llengua d’acollida .

Amb aquesta presentació, Vila-real referma el seu compromís amb la promoció del valencià i amb iniciatives que fomenten la inclusió, el respecte i la riquesa cultural compartida, en un cap de setmana especialment significatiu amb la celebració de la Festa per la Llengua.