Els comptes augmenten un 6,2 % i reforcen les inversions en professorat, infraestructures educatives, universitats, beques i patrimoni cultural
La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats disposarà en 2026 d’un pressupost de 7.749 milions d’euros, 450 milions més que l’any anterior, la qual cosa representa un increment del 6,2 %.
Els comptes, presentats este dijous per la consellera Carmen Ortí, reforcen les partides destinades a personal docent, infraestructures educatives, universitats, ajudes a les famílies, patrimoni cultural i investigació.
Més recursos per al professorat
Una de les principals novetats dels pressupostos és la incorporació de la primera dotació econòmica per a aplicar l’acord de millora salarial del professorat.
La Conselleria destinarà més de 22 milions d’euros a iniciar la implantació progressiva d’un increment del complement específic autonòmic que arribarà als 200 euros mensuals en 2028.
A més, el sistema educatiu valencià comptarà amb més de 78.500 docents, la xifra més elevada registrada fins ara, després de la creació d’unes 1.000 places estructurals addicionals.
Infraestructures: confort tèrmic, Edificant i energia solar
Els comptes incorporen una nova partida de 32 milions d’euros per al Pla de Confort Tèrmic, destinat a millorar la climatització, l’eficiència energètica i l’accessibilitat dels centres educatius.
A esta inversió se sumen:
- 230 milions d’euros per al Pla Edificant.
- 70 milions per a nous centres educatius.
- 41 milions per a ampliacions i reparacions.
- 10 milions per al nou Pla Recol·le.
- 3 milions per a la segona fase del Pla Zero d’instal·lació de plaques fotovoltaiques en instituts.
Inclusió educativa i suport a les famílies
La Conselleria destinarà 176,6 milions d’euros a programes de qualitat educativa orientats a reduir l’abandonament escolar i millorar els resultats acadèmics.
Entre les mesures previstes destaquen:
- Creació d’almenys 36 noves aules UECO.
- 6,3 milions per a innovació educativa.
- 5,8 milions per a participació social i activitats extraescolars.
Pel que fa al suport a les famílies:
- 163 milions d’euros per a l’educació gratuïta de 0 a 3 anys.
- 76,3 milions per a ajudes de menjador escolar.
- 73 milions per a transport escolar.
- 71 milions per al Banc de Llibres.
La Formació Professional creix un 24,9 %
La Formació Professional és un dels àmbits que més incrementa el seu pressupost.
Els comptes preveuen:
- 14,85 milions d’euros per a impulsar la internacionalització i innovació de l’FP.
- 9,69 milions per a reforçar la inclusió i la relació amb les empreses.
- El finançament de les cotitzacions a la Seguretat Social de prop de 100.000 estudiants que realitzen pràctiques formatives.
Cultura: quasi 20 milions per al patrimoni
La Secretaria Autonòmica de Cultura gestionarà 190,6 milions d’euros.
Dins d’esta àrea destaca el Pla Restaura, amb una dotació de 19,95 milions d’euros per a la conservació i rehabilitació del patrimoni històric valencià.
També es contemplen:
- 9 milions d’euros per a rehabilitació patrimonial mitjançant convocatòries competitives.
- 8,6 milions per a recuperar béns afectats per la dana.
- 6 milions per a restaurar immobles protegits danyats per la riuada.
Entre les actuacions previstes figuren intervencions a la cartoixa de Valldecrist, el monestir de Santa Maria de la Valldigna, les masies de Morella i el complex monumental de Sagunt.
Finançament històric per a les universitats públiques
La principal novetat en l’àmbit universitari és l’augment del finançament ordinari de les universitats públiques valencianes.
Per primera vegada, les transferències superaran els 1.000 milions d’euros, passant de 875 milions en 2025 a més de 1.097 milions en 2026.
El pressupost global destinat a universitats ascendirà a 1.234 milions d’euros, un 12 % més que l’any anterior.
Més beques i investigació
Els comptes inclouen també un augment significatiu de les ajudes universitàries.
La partida de beques passa de 30 a més de 51 milions d’euros, un increment superior al 65 %.
A més, es destinen:
- 29 milions per a personal docent i investigador.
- 4 milions per a infraestructures de la Universitat de València.
- Prop de 2 milions per a la futura Facultat de Veterinària.
- 113 milions d’euros per a ciència i investigació, un 16 % més.






































