També ha entregat quatre distincions a l'Excel·lència Docent Universitària i el premi a la Iniciativa Emprenedora Estudiantil a Pablo Albert Renau, creador d'Higiea Soluciones para la Mujer, S.L.
El Consell Social ha entregat els premis d'Investigació, Excel·lència Docent Universitària i a la Iniciativa Emprenedora Estudiantil
En aquesta ocasió, a proposta del jurat, s'han concedit els premis d'Investigació en la modalitat d'Investigació Bàsica al catedràtic de Química Física Vicent Moliner Ibáñez i en la modalitat d'Innovació i Transferència del Coneixement al catedràtic de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica Luis Cabedo Mas, dotat cadascun amb sis mil euros i diploma.
Vicent Moliner Ibáñez és un pioner mundial en l'estudi de la reactivitat química en sistemes biològics. Ha desenvolupat i aplicat mètodes híbrids multiescala, essencials per a comprendre com els enzims catalitzen reaccions químiques sota condicions suaus, obrint el camí al disseny racional de fàrmacs i al redisseny de biocatalitzadors industrials. Entre les seues contribucions més notables destaquen l'ús del potencial electroestàtic proteic com a coordenada de reacció, l'aplicació de la teoria variacional de l'estat de transició per a estudiar la dinàmica enzimàtica, i els estudis sobre efectes túnel i compressió en reaccions biològiques. Més recentment, ha liderat recerques sobre enzims associats a malalties víriques, neurodegeneratives i càncer, així com en redisseny enzimàtic per a degradació de plàstics. Els resultats han estat publicats en revistes d'alta qualitat en l'àmbit de coneixement, com Nature Chemistry o Nature Communications.
Per part seua, Luis Cabedo Mas és director de la Càtedra UBE de Plàstics Sostenibles i ha sigut promotor d'una empresa basada en el coneixement spinoff dedicada a estudiar la biodegradabilitat dels plàstics. De la seua trajectòria en transferència de coneixement destaca una col·laboració continuada amb empreses en el camp dels materials polimèrics sostenibles i biodegradables, a través de contractes realitzats a l'empara de l'article 60 de la LOSU, d'estades en empresa i de projectes desenvolupats en col·laboració amb empreses. A més, ha desenvolupat una intensa activitat de divulgació científica adreçada a tota la societat materialitzada en la participació en les diferents edicions de «Firujiciència», la «Nit europea de les investigadores i els investigadors», «Connecta amb la ciència» i en el programa d'emparellament entre científics i parlamentaris que es va desenvolupar des de les Corts Valencianes, entre d'altres.
El XVIII Premi a la Iniciativa Emprenedora Estudiantil, també dotat amb sis mil euros i diploma, ha sigut per a Pablo Albert Renau, pel projecte empresarial Higiea Soluciones para la Mujer, S.L. L'empresa produeix i comercialitza un protector menstrual còmode, reutilitzable i completament adaptat a la pràctica d'esports aquàtics que permet la reducció de residus plàstics davant dels productes alternatius actuals al mercat.
Finalment, en el XVII Premi a l'Excel·lència Docent Universitària s'han concedit els guardons dotats amb dos mil euros i diploma a Irene Epifanio López, catedràtica d'Estadística i Investigació Operativa del Departament de Matemàtiques; Maria Maravé Vivas, professora permanent laboral del Departament d'Educació i Didàctiques Específiques; Maria Mercedes Segarra Ciprés, catedràtica d'Organització d'Empreses del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting, i Raquel Flores Buils, professora titular del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia.
El lliurament dels premis va tenir lloc el passat 27 de febrer en l'acte d'aniversari de la creació de la Universitat Jaume I.













































