Verónica Ruiz posa en valor la feina de Compromís a La Vall d'Uixó que ha multiplicat per cinc el pressupost de Cultura
La diputada de Compromís a les Corts i delegada de Cultura, Verònica Ruiz, critica "la desaparició constant" del conseller de Cultura, Vicent Rovira, durant els dos anys de govern autonòmic del Partit Popular. Segons ha explicat, "Rovira va començar retallant els recursos destinats als municipis i a les biblioteques, i després ni tan sols ha convocat les ajudes de 2024 ni de 2025".
Ruiz ha subratllat que, mentre el Consell del PP "acumula dos anys d'inacció", els governs municipals de Compromís estan demostrant que "una altra política cultural és possible". En este sentit, ha posat La Vall d'Uixó com a exemple de bones pràctiques i de dedicació absoluta a la cultura pública i de proximitat.
En aquesta línia, el regidor de Cultura de Compromís a la Vall d'Uixó, Jorge Marqués, ha destacat la "inversió històrica" realitzada pel govern municipal durant el 2025. "Amb el PP en el Consell, en dos anys, cap inversió. Front a la seua negació, nosaltres hem impulsat enguany una transformació real: adquisició de llibres, activitats per als nostres xiquets i xiquetes, ampliació dels punts de lectura, manteniment i millora de l'edifici, renovació integral del mobiliari i l'obertura imminent d'una nova sala d'estudi", ha explicat.
Marqués ha remarcat que, gràcies a aquesta aposta, "hem multiplicat per cinc el pressupost destinat a la nostra xarxa de biblioteques", consolidant la Vall d'Uixó com un referent municipal en polítiques culturals. Així, Ruiz ha conclòs que "mentre Compromís porta dos anys i mig dignificant la cultura i treballant per la ciutadania, el responsable autonòmic continua desaparegut".

















































