El grup municipal reclama que els canals de l'Ajuntament avisen de modificacions de trànsit, obres, parades i horaris d'autobús i incidències que afecten la mobilitat
Compromís per Castelló ha proposat que les xarxes socials de l'Ajuntament de Castelló s'utilitzen de manera habitual per informar la ciutadania dels talls de carrers, canvis de sentit, restriccions de trànsit i modificacions del transport públic. El grup municipal planteja reforçar aquesta funció coincidint amb la proximitat de la Setmana Europea de la Mobilitat.
La formació considera que els perfils institucionals haurien d'oferir de manera àgil informació sobre les incidències que poden condicionar els desplaçaments quotidians per la ciutat, especialment quan es produeixen obres, esdeveniments o modificacions temporals de la circulació.
El portaveu municipal de Compromís, Ignasi Garcia, sosté que aquesta informació no sempre arriba als ciutadans amb l'antelació necessària i defensa que els canals oficials permetrien centralitzar els avisos sobre mobilitat.
Avisos sobre obres, restriccions i canvis de circulació
La proposta inclou que els comptes municipals comuniquen els talls de carrers provocats per obres, els canvis de sentit de circulació, les restriccions temporals derivades d'actes i esdeveniments i altres modificacions que puguen afectar el trànsit.
Garcia argumenta que es tracta d'informacions que tenen una incidència directa sobre els desplaçaments de la ciutadania i afirma que, en algunes ocasions, els usuaris no coneixen els canvis fins que arriben al punt afectat.
Compromís posa el focus en autobusos i TRAM
La formació també reclama més informació sobre les modificacions del transport públic de Castelló, especialment en els autobusos urbans.
Compromís proposa que les xarxes municipals informen dels canvis d'horaris i de parades, així com d'altres incidències que alteren temporalment el funcionament habitual del servei.
Garcia ha inclòs també en la seua reivindicació les modificacions que afecten el TRAM, encara que aquest servei depén de la Generalitat Valenciana. El portaveu considera que els canals de l'Ajuntament poden contribuir a difondre aquestes incidències quan repercutisquen en els desplaçaments dins de Castelló.
Crítiques a la comunicació del govern de Carrasco
Al costat de la proposta sobre mobilitat, Compromís ha criticat l'ús que el govern municipal fa actualment dels perfils institucionals.
Garcia acusa l'executiu local de donar un pes excessiu en aquests canals a l'activitat i les declaracions de l'alcaldessa, Begoña Carrasco, en detriment, segons la seua valoració, d'informacions de servei públic.
Es tracta d'una crítica política de Compromís sobre la política de comunicació municipal. La formació no aporta en el comunicat dades cuantitatives sobre el nombre o la proporció de publicacions dedicades a l'alcaldessa respecte dels continguts de servei públic.
El grup de l'oposició planteja que la Setmana Europea de la Mobilitat servisca para revisar aquesta política de comunicació i facilitar que els ciutadans puguen consultar en els canals municipals les incidències relacionades amb trànsit, circulació i transport públic.

































