Noticias Castellón
martes, 16 de abril de 2024 | Última actualización: 19:39

Cineculpable 2019 premia com a Millor Curt, Millor Direcció i Millor Interpretació Masculina a ‘Materoren Ama’ 

Tiempo de Lectura: 3 minutos, 21 segundos

Noticias Relacionadas

El festival concedeix les ‘manilles’ a Millor Curtmetratge en Valencià i Millor Interpretació Femenina a ‘Ferides’, ‘El tratamiento’ conquesta al públic i ‘La última apuesta’, Millor Provincial

Castellón Información

'Materoren Ama' i 'Ferides', dos drames, el primer sobre soledat i vellesa i el segon de tint romàntic, s'han coronat aquest divendres com a clars triomfadorsdelFestival Internacional de Curtmetratges de Vila-real Cineculpableen fer-se amb cinc de les set anhelades manilles. Un triplet per a 'Materoren Ama' (Millor Curtmetratge 2019, Millor Direcció i Millor Interpretació Masculina) i un doblet (Millor Curtmetratge en Valencià i Millor Interpretació Femenina) per a 'Ferides'.

El palmarés de la 22a edició de Cineculpable l'han completat'El tratamiento', que ha conquistat elPremi del Públic, i 'La última apuesta', guardonat com a Millor Curt Provincialde la mà del Premi Manuel Villarreal, patrocinat per Caixa Rural Vila-real.

El Festival Internacional de Curtmetratges de Vila-real ha tancat portes aquesta nit en una gala conduïda per l'actor i còmic valencià Rafa Alarcón i ambientada en els animals terrorífics que ha donat la història del cinema. La temàtica que ha abanderat el cartell de 2019, signat per la il·lustradora Laura Castelló, i que han sabut reproduir al detall Magdalena Chillida, Liliana Vilceanu, Carla Decostanzi i Alejandro Gómez, estudiants d'Escenografia de la Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló, sota la batuta de la seua professora Marina García.

Sobre l'escenari de l’Auditori vila-realenc, ‘menjat’ literalment per una boca gegant de dents afilades, en una picada d'ullet als monstres cinematogràfics, i amb un tenebrós so ambiente trencat puntualment per la banda sonora creada per José Cabanes, El Dimoni, han anat desfilant tots i cadascun dels premiats.

Íñigo Aranburu (Handia, preseleccionada per als Oscar i guanyadora de 10 premis Goya en 2018) protagonista de Materoren Ama, d'Aitor Arregi i José Mari Goenaga, ha recollit les tres manilles símbol del festival (Millor Curtmetratge 2019, Millor Direcció i Millor Interpretació Masculina) per a aquest curtmetratge sobre soledat i vellesa que narra la relació d'un fill amb la seua mare internada en una residència d'ancians.

 

Al doblet de 'Ferides', el premiat drama romàntic sobre una parella de persones cegues, s'han emmanillat el seu director, Joan Paüls (Millor Curtmetratge en Valencià) i la seua protagonista, Mireia Vilapuig (Millor Interpretació Femenina).

El públic ha sucumbit enguany a la comèdia surrealista d’Álvaro Carmona 'El tratamiento', que transcorre en una clínica que ofereix tot el que una persona pot desitjar a un mòdic, però alt, preu. El palmarés 2019 l'ha completat la ficció de terror 'La última apuesta'. El seu director, Joaquín Gil, ha recollit el Premi Manuel Villarreal al Millor Curtmetratge Provincial.

A més de premis, la gala ha tingut el seu vessant més emotiu amb l'homenatge al Culpable 2019, l'actor d’Onda Víctor Palmero, condecorat amb el pin de plata de les emblemàtiques manilles i que no ha dubtat a apadrinar una cita amb la qual, ha dit, comparteix “el seu punt canalla i irreverent”. Palmero suma així un nou plus al seu prometedor horitzó cinèfil, que alimenten papers estel·lars com el del personatge d'Alba Recio, filla transsexual d'Antonio Recio en la famosa sèrie de Telecinco La que se avecina, i reptes com el seu primer monòleg teatral: Johnny Chico, que estrena aquest dissabte, 30 de novembre, a Onda, la seua ciutat.

La vetlada ha sigut a més la plataforma perfecta per a projectar el treball que durant tota la setmana han desenvolupat els estudiants que han donat vida a Cinexpress sota el patrocini de Reciplasa. Andreu Balaguer, David Buga, José Casalta, Sergio Fernández i Ricardo Díaz (IES Broch i Llop) i Yaiza Velasco, Soumia Chellig, Sheila Ballester i Lucía Cózar (Fundació Flors), han mostrat al públic més culpable que es pot fer cinema, amb consciència verda i en xicotet format, des de les aules.