Noticias Castellón
domingo, 3 de mayo de 2026 | Última actualización: 12:31

El Certamen de Bandes de Castelló corona el talent musical de la província

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 41 segundos

Noticias Relacionadas

L’Auditori reunix quatre societats musicals en una edició que reforça el nivell artístic i reconeix l’excel·lència de les bandes de la província

El Certamen de Bandes de Castelló corona el talent musical de la província

L’XLVII Certamen Provincial de Bandes de Música de la Diputació de Castelló ha convertit l’Auditori i Palau de Congressos en l’epicentre musical amb la participació de més de 200 músics de quatre societats musicals. La cita ha tornat a evidenciar el gran nivell interpretatiu i el pes cultural de les bandes a la província.

En la competició, la Unió Musical Artanense ha aconseguit el primer premi i menció d’honor en Quarta Secció, mentre que l’Associació Musical Talense ha obtingut el segon premi. En Tercera Secció ha participat l’Associació Musical Filharmònica Rossellense, i en Segona Secció la Unió Musical de Vilafranca, que també ha aconseguit primer premi i menció d’honor.

El Certamen de Bandes de Castelló corona el talent musical de la província

El Diploma d’Honor a la millor interpretació d’obra lliure de compositor valencià ha sigut per a la Unió Musical Artanense, mentre que la menció honorífica al director ha recaigut en Pau Monfort Pitarch, en reconeixement a la seua trajectòria.

Les bandes han interpretat un pasdoble d’autor castellonenc, una obra obligada i una peça lliure. Entre les obres destacades figuren L’Ataifor de Fadrell, de Josep Pla Moltó; Bivalcadim, d’Enrique Cárcel Villalba; i Historias de la antigua Untía, de David Rivas Domínguez.

El Certamen de Bandes de Castelló corona el talent musical de la província

La Diputació ha destinat ajudes de fins a 6.300 euros per banda segons secció, a més de 2.500 euros per a les agrupacions amb menció d’honor, reforçant el suport institucional a estes formacions.

El diputat de Cultura, Alejandro Clausell, ha destacat en estil indirecte l’alt nivell de les bandes i ha assenyalat que el certamen confirma la qualitat artística de les societats musicals. També ha remarcat que invertir en bandes suposa reforçar la cultura i la identitat provincial, així com reconéixer el treball i la dedicació dels músics al llarg de l’any.