Noticias Castellón
miércoles, 24 de abril de 2024 | Última actualización: 00:11

Castelló acull la quarta edició del Hackaton amb récord de participació valenciana

Tiempo de Lectura: 3 minutos, 4 segundos

Noticias Relacionadas

La cita compta a més amb el Hackathon Infantil, que se celebrarà durant el matí del dissabte 26 i comptarà amb 105 participants entre 3 i 16 anys

Els 125 participants en la trobada de programadors més important de la Comunitat Valenciana, també procedents de Múrcia, Madrid, Barcelona o Palma, afronten 9 reptes tecnològics amb intel·ligència artificial, internet de les coses, blockchain o ElasticSearch. Organitzat per l'Associació d'Empreses Tecnològiques de Castelló, Xarxatec, el Hackathon compta amb el suport de 7 empreses capdavanteres del sector tecnològic: Nayar Systems, IoTsens, Cuatroochenta, EventsCase, Sacmi, Kerajet i Arker Labs.

Castellón Información

El Hackathon més important de la Comunitat Valenciana, Hackathon Castelló, s'ha posat en marxa aquest matí en el Pavelló Poliesportiu de la Universitat Jaume I per quart any consecutiu després de l'explicació dels diferents reptes per part de Xarxatec i les diferents empreses impulsores. Més de 125 participants procedents principalment de Castelló, València i Alacant, en la seua majoria estudiants (73%) d'Enginyeria Informàtica, Matemàtica Computacional i Disseny Industrial de les universitats Jaume I de Castelló i la Politècnica de València, però també professionals i emprenedors (27%), es posaran a prova fins al diumenge 27 d'octubre, durant 48 hores non stop, per a aconseguir un dels tres premis: el millor projecte obtindrà 700€, el segon 500€ i el tercer 300€.

El vicerector de Campus i Vida Saludable de la Universitat Jaume I, Rafael Mayo, ha realitzat una visita a la trobada de programadors junt amb la regidora d'Ocupació de l'Ajuntament de Castelló, Patricia Puerta; el director del Centre Europeu d'Empreses Innovadores de Castelló (CEEI), Justo Vellón; el delegat de Castelló del Col·legi Oficial d'Enginyers en Informàtica de la Comunitat Valenciana, Juan Darocha; el CTO de Cuatroochenta, Sergio Aguado; el CEO de Nayar Systems, Alexis Nadal, el managing director de IoTsens, i el programador sènior de Kerajet, José Cano.

Hackaton_19DLL53Aquesta nova edició sorgeix de la iniciativa d'Associació d'Empreses Tecnològiques de Castelló (Xarxatec) i del conjunt de signatures impulsores de l'esdeveniment: Cuatroochenta, IoTsens, Nayar Systems, EventsCase, Kerajet, Sacmi i Arker Labs. A més de les inscripcions, un altre dels punts forts d'enguany és la gran quantitat de reptes proposats per les diferents empreses i col·laboradors als quals els participants podran enfrontar-se. Uns desafiaments que se centren en una temàtica en comú, la smart city, i que van des de la gestió i visualització de big data amb ElasticSearch, fins a la creació de videojocs, el control d'ascensors amb intel·ligència artificial, l'anàlisi d'emocions vinculades a esdeveniments en temps real, el control dels recursos i subministraments energètics d'una ciutat o el desenvolupament d'un programari mitjançant tecnologia blockchain que facilite i fomente la comunicació i participació ciutadana amb l'administració pública.

A més, Hackathon ha preparat un total de 23 xarrades especialitzades durant tot el cap de setmana sobre les tecnologies i eines més capdavanteres en l'actualitat: ElasticSearch, Waves Platform, Ethereum, Metamask, Unreal Engine 4... Un jurat composat per 14 professionals del sector i membres de les empreses col·laboradores triaran als guanyadors i la fallada es coneixerà el diumenge a les 14 hores.

Hackathon infantil: els més xicotets també són «hackers»

Dins de Hackathon Castelló, el dissabte a partir de les 10 hores, també tindrà lloc per tercer any consecutiu el Hackathon Infantil en el mateix Pavelló Poliesportiu de la universitat. Un total de 105 xiquets i xiquetes amb edats compreses entre els 3 i els 16 anys aprendran i es divertiran en una de les cinc activitats proposades per Robòtica Castelló: construcció amb Lego i circuit de robots, dibuix en 3D, realitat virtual i braços robòtics, barreres arquitectòniques o creació de videojocs i cotxes programables.