El municipi consolida per segon any consecutiu els distintius que reconeixen la qualitat de les aigües, els serveis i la gestió ambiental del litoral
L’Ajuntament de Burriana ha dut a terme l’issada oficial de les tres Banderes Blaves concedides a les platges de l’Arenal, la Malvarrosa i el Grau, uns distintius internacionals que reconeixen la qualitat de les aigües, la seguretat, els serveis i la gestió ambiental del litoral.
La capital de la Plana Baixa consolida així, per segon any consecutiu, els tres guardons atorgats per la Fundació per a l’Educació Ambiental (FEE), a través de l’Asociación de Educación Ambiental y del Consumidor (ADEAC).
Les tres Banderes Blaves van ser aconseguides per primera vegada en 2025 i ratifiquen el compliment dels criteris exigits en matèria de legalitat, accessibilitat, sanitat, seguretat i educació ambiental.
Amb l’inici de la temporada estival, Burriana manté d’esta manera la seua presència entre les destinacions costaneres reconegudes per la qualitat dels seus espais de bany i serveis turístics.

Altres distintius ambientals
A més de les Banderes Blaves, el litoral de Burriana manté altres reconeixements ambientals i de qualitat turística, com les Banderes Qualitur a totes les platges del municipi, les Banderes Ecoplayas a l’Arenal i la Malvarrosa, i el distintiu Sender Blau al paratge natural del Clot de la Mare de Déu.
Estos guardons valoren aspectes vinculats a la sostenibilitat, el reciclatge, l’accessibilitat per a persones amb diversitat funcional i la conservació dels valors naturals i paisatgístics del litoral.
La regidora de Turisme i Medi Ambient, Noelia Peris, ha destacat que l’issada de les tres banderes “marca de forma oficial l’inici de la temporada” i reflectix el treball dels serveis municipals per mantindre unes platges accessibles, netes i respectuoses amb l’entorn natural.











































