La jornada ha inclòs la lectura del manifest institucional, un cinefòrum participatiu i la validació de l'informe amb entitats i ciutadania
L'Ajuntament de Burriana ha commemorat este divendres el Dia Mundial de l'Orgull LGTBI amb una jornada participativa celebrada al Jardí Arqueològic del Centre Municipal de Cultura (CMC) La Mercé. L'acte ha servit per a presentar i validar el nou Informe diagnòstic LGTBI de Burriana, amb la participació del teixit associatiu, personal tècnic municipal i ciutadania.
La programació ha començat amb la lectura del manifest institucional i ha continuat amb el taller «Cinefòrum + Diàleg amb dades», una activitat destinada a contrastar els resultats del diagnòstic amb les aportacions dels participants i a establir prioritats d'actuació en matèria d'igualtat i diversitat.
Reflexió a partir de l'informe
En la jornada han participat tècnics municipals de Serveis Socials, membres de Xarxa Salut, representants del col·lectiu LGTBI, entitats locals i veïnat.

Després de la presentació de les principals conclusions de l'informe, es van projectar els curtmetratges Heartbeat i Por un beso, que van servir de punt de partida per al col·loqui posterior, moderat per personal tècnic municipal i un representant del col·lectiu LGTBI.
Il·luminació de la façana consistorial
L'Ajuntament també ha anunciat que este diumenge il·luminarà la façana de la Casa Consistorial amb els colors de la bandera LGTBI com a mostra de suport amb motiu del Dia Mundial de l'Orgull.
La regidora de Serveis Socials, Isabel Monfort, ha assenyalat que el diagnòstic pretén generar espais de reflexió i participació per a definir les futures línies d'actuació municipals en matèria d'igualtat i diversitat.
Per la seua part, l'alcalde, Jorge Monferrer, ha reiterat el compromís municipal amb una ciutat basada en el respecte, la convivència i la igualtat de drets.












































