Burriana reunix el cooperativisme valencià en el Dia Mundial del Cooperativisme amb un acte en Naturem

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 21 segundos

Noticias Relacionadas

La trobada reconeix els 120 anys de la Cooperativa Agrícola de Burriana i distingix cinc cooperatives per la seua contribució al desenvolupament rural i la innovació social

Burriana ha acollit este dijous l’acte central del Dia Mundial del Cooperativisme a la Comunitat Valenciana, una jornada organitzada per la Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana (Concoval) que ha reunit representants del sector al Centre d’Interpretació Citrícola Naturem.

La trobada, celebrada sota el lema 'Desmuntant mites, cultivant pau', ha servit també per a commemorar el 120 aniversari de la Cooperativa Agrícola de Burriana, impulsora de Naturem, un espai dedicat a la divulgació de la cultura citrícola.

Reconeixement a cinc cooperatives valencianes

Durant la jornada s’ha reconegut la trajectòria i el compromís social de cinc cooperatives de la Comunitat Valenciana.

Entre les entitats distingides figuren la Cooperativa Agrícola Sant Bertomeu d’Atzeneta i les cooperatives de treball associat Canopia (La Surera), La Somniada i El Rincón del Al-manzor, impulsores d’un projecte d’emprenedoria rural que ha permés la reobertura de l’escola d’Almedíjar.

L’acte va posar en valor el paper del cooperativisme com a model empresarial vinculat al desenvolupament del territori, la sostenibilitat i la cohesió social.

Naturem, aparador de la citricultura

Inaugurat el passat mes de febrer, Naturem ha acollit per primera vegada un acte institucional d’àmbit autonòmic. El centre està dedicat a la divulgació del patrimoni citrícola i de la història agrícola de la Plana Baixa i s’ha consolidat com un dels principals espais expositius dedicats al sector a la Comunitat Valenciana.