El dissabte 4 d’octubre, la Vila acollirà l’acte estrella de les festes patronals amb la col·laboració de 16 penyes taurines
Les festes patronals en honor a la Mare de Déu del Roser d’Almassora tindran com a plat fort el tancament salvatgeque protagonitzaran sis bous de la reconeguda ramaderia Zalduendo. L’esperada cita tindrà lloc el dissabte 4 d’octubre pel recorregut tradicional de la Vila, i serà possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament i 16 penyes de l’Associació de Penyes Taurines d’Almassora (APTA).
El regidor de Festes, Arturo Soler, ha remarcat la qualitat dels exemplars que formaran part del cartell, així com el valor simbòlic d’este esdeveniment: “Almassora és una plaça de primera dins dels bous al carrer. Comptem amb una afició entregada i compromesa amb una festa tan nostra, que forma part de la nostra cultura i la nostra història.”
Soler també ha volgut posar en valor l’arrelament d’esta tradició al municipi:“A Almassora estem orgullosos de les nostres senyes d'identitat, dels bous al carrer, una peça angular de les festes. Som un poble amb esperit i sentiment taurí.”
Una ramaderia de prestigi i una afició compromesa
La ramaderia Zalduendo, amb divisa encarnada i blava, té els seus orígens al segle XVIII i actualment es troba ubicada a Aliseda (Càceres). El seu prestigi en el panorama taurí garanteix un espectacle de primer nivell, que se sumarà al Bou del Poble i a altres exhibicions que completaran el cartell taurí de les festes, que se celebraran del 3 al 12 d’octubre.
Les penyes d’APTA que participen en la patrocinació dels bous són:
Juventud Taurina, Els Penjats, El Barrilet, El Racó, T’empujen, El Gavell, Aficionats al Bou, Gent del Bou, El Corb, Els Clafidors, San Fermín, Amigues del Bou, El Roser, ACT La Picaora, El Jaleo i El Bureo.
En els pròxims dies, l’Ajuntament anunciarà el nombre de bous a exhibir i completarà el cartell amb més detalls sobre els ferros participants.

















































