La radiotelevisió pública valenciana oferirà dimecres una cobertura especial per terra, mar i aire amb connexions des de nou punts de la Comunitat

À Punt prepara un ampli desplegament tècnic i humà per seguir en directe l’eclipsi solar total del 12 d’agost, amb nou punts de connexió repartits per terra, mar i aire.
La cobertura especial permetrà seguir l’evolució del fenomen des de diferents localitzacions de la Comunitat Valenciana i comptarà amb la participació dels programes ‘La via verda’, ‘Està passant CV’ i els serveis informatius de la cadena.
La programació especial començarà dimarts 11 d’agost a les 20.00 hores amb l’estrena del documental ‘España bajo el eclipse total’, una producció de les televisions autonòmiques integrades en la FORTA que abordarà la vessant científica i experimental de l’eclipsi.
Una jornada especial amb ‘La via verda’ i ‘Està passant CV’
Dimecres, la cobertura començarà a les 13.00 hores amb ‘La via verda’, presentat per Mathies Muñoz. El programa oferirà informació i recomanacions per gaudir de l’eclipsi amb seguretat. Els butlletins informatius d’À Punt Ràdio també oferiran informació de servei durant el matí.
A partir de les 16.45 hores, ‘Està passant CV’, amb Maria Domínguez i Rosa Porta, obrirà una programació especial per seguir l’eclipsi. El programa comptarà al plató amb la cap de Meteorologia d’À Punt, Victoria Rosselló, mentre que el meteoròleg Joan Carles Fortea aportarà la seua visió des de Morella.
L’espai disposarà de cinc senyals en directe des de la platja de la Malva-rosa, el Planetari de Castelló, Peníscola, el castell d’Onda i Macastre.

Seguiment de l’eclipsi per terra, mar i aire
Els serveis informatius d’À Punt completaran la cobertura amb connexions des de diversos punts estratègics.
La cadena comptarà amb Fèlix Tena a Aras de los Olmos, Joan Miquel Llopis a l’Albufera de València i Amparo Fernández a la platja de la Malva-rosa, on disposarà de l’únic suport autoritzat al cel amb un dron.
El Planetari de Castelló i l’Aeroclub, situat davant de la platja del Gurugú, comptaran amb la presència de Guillem Nicolás. Joan Carles Fortea connectarà des de Morella, Amparo Martín seguirà el fenomen des de les Illes Columbretes i Montse Català ho farà per mar a bord del ferri València-Eivissa.
À Punt compartirà senyals amb la resta de televisions autonòmiques
La cobertura també permetrà seguir l’eclipsi des de diferents punts de la Península i les Illes Balears gràcies a la col·laboració entre les televisions autonòmiques de la FORTA.
À Punt aportarà a esta cobertura nacional les seues connexions en directe des d’Aras de los Olmos, l’Albufera de València, la platja de la Malva-rosa i Morella.
Les xarxes socials de la radiotelevisió pública també oferiran el seguiment del fenomen en directe. A més, l’eclipsi es podrà seguir per internet a través del microsite especial habilitat per la cadena.






































