À Punt estrena tardor amb nova ficció, nous formats i més actualitat

Tiempo de Lectura: 5 minutos, 10 segundos

Noticias Relacionadas

La cadena autonòmica presenta una graella amb ‘Bambalina’, nous concursos i programes, especials pel 9 d’Octubre i més retransmissions taurines

À Punt estrena tardor amb nova ficció, nous formats i més actualitat

À Punt reforça la seua programació de tardor amb nous formats, noves cares i una aposta per la ficció valenciana, sense renunciar als espais que ja formen part de la identitat de la televisió autonòmica. La nova graella inclou l’estrena de formats com I tu de qui eres? i Mira quina casa, més hores d’actualitat i l’inici de la producció de la sèrie de ficció pròpia Bambalina, que comptarà amb una inversió de 1,25 milions d’euros.

La nova temporada arriba sota el lema ‘Tenim molt a vore’, una campanya que convida els espectadors a descobrir els continguts que comparteixen els valencians i els elements que formen part de la seua identitat.

El director general d’À Punt, Paco Aura, ha destacat que la programació de tardor reforça els continguts relacionats amb el patrimoni arquitectònic i cultural, els debats, l’humor, la música, la gastronomia i l’actualitat valenciana.

Una programació especial pel 9 d’Octubre

El 9 d’Octubre serà una de les principals cites de la temporada, coincidint amb el 750 aniversari de la mort de Jaume I. À Punt estrenarà el documental Jaume I, l’influencer medieval, una producció dels Serveis Informatius que oferirà una mirada contemporània sobre la figura del monarca i la construcció del seu relat a través del Llibre dels Fets.

La cadena també prepara una sèrie documental sobre Jaume I, que presentarà la pròxima setmana, i estrenarà L’herència invisible, un nou espai sobre patrimoni i monuments conduït per l’historiador i cronista Vicent Baydal.

La programació especial inclourà també la retransmissió de la correguda del 9 d’Octubre des de la Plaça de Bous de València, amb Morante de la Puebla, Roca Rey i Tomás Rufo. À Punt també cobrirà la Feria de Otoño de Las Ventas els dies 10, 11 i 12 d’octubre.

Aura ha assenyalat que les retransmissions taurines han obtingut bons datos d’audiència i ha apostat per mantenir aquesta línia de programació.

Nous formats i noves cares

Entre les principals novetats de la tardor destaca I tu de qui eres?, amb Benja Serra. El còmic i creador de contingut recorrerà diferents municipis de la Comunitat Valenciana per descobrir personatges, històries, arrels i malnoms vinculats a la identitat dels pobles valencians.

També arriba Mira quina casa, amb Laura Grande, Josep Lozano i Yasmina Grigoryan. El programa mostrarà vivendes singulars de la Comunitat Valenciana i les històries de les persones que hi viuen.

La nova graella incorpora, a més, Orígens, el valor de les arrels, un programa de servei públic centrat en el món rural i en les iniciatives que contribueixen a combatre la despoblació i afavorir el desenvolupament territorial sostenible.

Més premis i canvis als concursos

Els concursos continuaran ocupant un espai destacat en la programació. A la saca, amb Eugeni Alemany, celebrarà els seus 500 programes després d’haver reunit més de 1.000 concursants i repartir 300.000 euros en premis. El programa elevarà ara el premi setmanal fins als 25.000 euros.

Atrapa’m si pots, amb Óscar Tramoyeres, mantindrà la seua presència en la sobretaula, mentre Cantem! Hits, amb Maria Fuster, iniciarà una nova etapa amb canvis en la dinàmica i l’escenari, però amb la música com a protagonista.

Més hores d’actualitat en directe

À Punt també reforçarà els espais informatius i els magazins. Obert pel matí, amb Clara Castelló i Juanma Melero, continuarà cada matí amb una finestra oberta a l’actualitat valenciana.

A la vesprada, Està passant Comunitat Valenciana, presentat per María Domínguez i Rosa Porta, ampliarà la seua durada fins a tres hores amb continguts d’actualitat i format magazín.

Els Serveis Informatius continuaran com una de les bases de la programació, amb cobertura diària de l’actualitat de la Comunitat Valenciana, Espanya i la resta del món, així com edicions especials davant dels principals esdeveniments.

‘Bambalina’, la nova aposta per la ficció valenciana

À Punt ha anunciat també l’inici de la producció de Bambalina, una nova sèrie de ficció pròpia que comptarà amb una inversió de 1,25 milions d’euros. El projecte està produït per l’equip responsable de L’Alqueria Blanca i combinarà actors coneguts amb noves incorporacions.

El repartiment inclourà Maria Maroto, Jaime Linares i Cristina Fernández, així com Paula Valiño, Sergio Martín i Carla Benavent.

La sèrie estarà ambientada en una xicoteta ciutat a finals dels anys 80 i principis dels 90. La protagonista, Isabel, rebrà una herència inesperada que la portarà fins a aquesta ciutat per descobrir-ne el motiu. La primera temporada tindrà 13 capítols de 55 minuts i es rodarà a Bunyol, on ja es preparen els decorats.

Entreteniment, gastronomia i esports

El prime time mantindrà una oferta diversa amb formats com Valencians al món, que ha iniciat la seua quinzena temporada amb nous reporters i destinacions, i Entre els nostres, conduït per María José Berbegall, sobre persones d’altres països que han establit la seua llar a la Comunitat Valenciana.

També continuarà Historias de la peluquería, la primera coproducció d’entreteniment d’À Punt amb Telemadrid. La seua presentadora, Inés Ballester, prepara a més una segona temporada del programa d’entrevistes En casa d’Inés.

La gastronomia mantindrà un espai destacat amb La cuina de Morera, amb Jordi Morera i Ana Sirvent, reconegut enguany amb un Premi Nacional del FestVal per la divulgació de la gastronomia mediterrània. També tornarà Sabors de sempre, amb Àlex Blanquer i Rubén Fenollar.

En esports, À Punt mantindrà la cobertura diària en els informatius i les retransmissions dels equips de la Comunitat Valenciana, amb una atenció especial a l’actualitat esportiva a través de Minut i Resultat, presentat per Josevi Sánchez i Sergi Escrivà.

Amb aquesta nova graella, À Punt afronta la tardor amb una combinació de nous formats, ficció pròpia, actualitat, entreteniment, cultura, gastronomia i esports, amb el territori i les històries dels valencians com a eixos de la programació.