El grup socialista proposa estudiar les necessitats dels 126 municipis que celebren festejos taurins i crear una línia d’ajudes abans de l’entrada en vigor del reglament
El PSPV-PSOE de Castelló proposarà a la Diputació que estudie les necessitats dels 126 municipis de la província que celebren bous al carrer i habilite ajudes per afrontar les adaptacions que siguen necessàries amb la nova normativa. La iniciativa busca que els ajuntaments coneguen amb antelació les actuacions que hauran d’assumir i evitar que els municipis amb menys recursos afronten a soles unes despeses que podrien dificultar la celebració dels festejos.
La proposta, que es presentarà aquest dimarts, planteja que la Diputació oferisca assistència tècnica als municipis per analitzar les infraestructures existents, determinar quines compleixen les noves exigències i identificar aquelles que necessiten adaptacions. També es proposa calcular el cost de les actuacions i, si les obligacions del decret s’apliquen finalment en els termes actuals, crear una línia específica de subvencions en funció de les necessitats acreditades i de la capacitat econòmica i de gestió de cada ajuntament.
El diputat provincial socialista i alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha assenyalat que les noves exigències relatives a barreres, cadafals i graderies han generat preocupació entre penyes, comissions taurines, associacions i ajuntaments, que en molts casos també assumeixen l’organització dels festejos. Segons ha explicat, els municipis més menuts poden tindre dificultats per assumir aquestes despeses sobrevingudes.
Benlloch ha defensat que cal conéixer amb antelació què necessita cada municipi i quin cost tindran les adaptacions per poder donar una resposta abans que la nova normativa entre en vigor.
Més diàleg amb el sector taurí
El PSPV-PSOE reclama també al Govern del PP de la Generalitat que intensifique el diàleg amb la Federació de Penyes Taurines de Bous al Carrer i amb la resta d’entitats representatives del sector abans de l’entrada en vigor del reglament, prevista per a l’1 de gener de 2027.
El diputat socialista considera que, davant les discrepàncies expressades per la principal entitat representativa del sector sobre diferents aspectes de la normativa, encara existeix marge per estudiar possibles modificacions i arribar a acords.
Castelló concentra més de la meitat dels festejos de la Comunitat
Segons les dades aportades pel PSPV-PSOE, durant 2025 es van celebrar 5.125 dels 9.542 festejos taurins de la Comunitat Valenciana a la província de Castelló. A més, els bous al carrer es van organitzar en 126 dels 135 municipis castellonencs.
Benlloch ha reivindicat que els festejos taurins formen part de la història i la vida de nombrosos municipis de la província i ha defensat que cal garantir que puguen continuar celebrant-se amb seguretat i amb les garanties establides.








































