Castelló concedeix les primeres llicències d’ocupació a habitatges de la Marjaleria

Tiempo de Lectura: 3 minutos, 9 segundos

Noticias Relacionadas

Un total de 25 propietaris ja han iniciat el procediment, destinat a immobles anteriors al 20 d’agost de 2014 que complisquen les condicions urbanístiques, d’habitabilitat, seguretat i sanejament exigides

L’Ajuntament de Castelló de la Plana ha començat a concedir les primeres llicències provisionals de segona ocupació a habitatges de la Marjaleria, dins del procediment habilitat per a immobles construïts abans del 20 d’agost de 2014 que complisquen una sèrie de requisits urbanístics i tècnics. Segons les dades municipals, 25 propietaris s’han acollit fins ara al procés.

La concessió d’estes primeres llicències obri una via per a regularitzar la situació administrativa de determinats habitatges de la Marjaleria, però no implica una regularització general de totes les construccions de la zona. Cada immoble ha de complir les condicions establides i superar una tramitació individual.

El regidor de Desenvolupament Urbanístic, Sergio Toledo, ha visitat alguns dels primers habitatges que han obtingut la llicència i ha instat els propietaris que reunisquen els requisits a informar-se sobre el procediment.

Quins habitatges de la Marjaleria poden acollir-se?

Un dels principals requisits és que l’habitatge haja sigut construït abans del 20 d’agost de 2014. També ha d’estar situat dins dels àmbits on resulte aplicable el criteri municipal i ser compatible amb el règim urbanístic corresponent.

A més, no poden existir circumstàncies urbanístiques que impedisquen la tramitació i l’immoble ha de disposar d’accés rodat.

El procediment exigix també que l’habitatge reunisca unes condicions mínimes d’habitabilitat, seguretat i salubritat.

Aigua potable i sanejament, entre els requisits

Els habitatges hauran de disposar de subministrament d’aigua potable o d’una solució alternativa degudament acreditada.

També serà necessari comptar amb connexió a la xarxa de clavegueram. En aquelles zones on no existisca esta infraestructura, s’admetrà un sistema individual autoritzat per a gestionar les aigües residuals, com ara una fossa sèptica estanca.

Els propietaris hauran d’acreditar igualment el compliment de les condicions que siguen exigibles pel Pla d’Acció Territorial sobre Prevenció del Risc d’Inundació a la Comunitat Valenciana (PATRICOVA).

Esta documentació haurà d’analitzar el risc d’inundació i, quan siga necessari, contemplar mesures relacionades amb l’estanquitat i les condicions de portes, finestres, façanes i tancaments.

Quina documentació han de presentar els propietaris?

La tramitació requerix una memòria descriptiva de l’habitatge i la parcel·la, a més d’un certificat d’habitabilitat signat per un tècnic competent.

També caldrà aportar la justificació corresponent al PATRICOVA i la documentació que acredite les condicions del sistema de sanejament.

En funció de l’antiguitat i les característiques de l’immoble, o quan ho requerisca l’Ajuntament, serà necessària també la corresponent Inspecció d’Avaluació de l’Edifici (IEE).

En l’àmbit administratiu, els propietaris hauran d’aportar la sol·licitud municipal, la documentació d’identitat i propietat, la referència cadastral, les dades identificatives de l’habitatge i el justificant del pagament de les taxes, a més de qualsevol altra documentació requerida en funció de l’expedient.

25 propietaris han iniciat el procediment

L’Ajuntament xifra en 25 els propietaris que s’han acollit fins ara a este mecanisme. La informació municipal confirma la concessió de les primeres llicències, encara que no especifica el nombre exacte d’autoritzacions ja atorgades respecte dels expedients que continuen en tramitació.

Tampoc detalla quants habitatges de la Marjaleria podrien complir potencialment els requisits, el cost mitjà que suposa per als propietaris completar la documentació tècnica ni els terminis mitjans de resolució.

Toledo sosté que l’objectiu municipal és ampliar progressivament el nombre de propietaris acollits al procediment i donar resposta a una reivindicació plantejada durant anys pels residents de la zona.