El PSPV-PSOE de Castelló reclama que les eleccions de 2027 servisquen per a recuperar les polítiques LGTBI

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 30 segundos

Noticias Relacionadas

Samuel Falomir acusa PP i Vox de promoure un retrocés en drets i defensa que les institucions tornen a impulsar la igualtat i la diversitat

El PSPV-PSOE de Castelló ha aprofitat la commemoració del Dia de l'Orgull LGTBI per a reclamar un canvi polític en les eleccions autonòmiques i municipals de 2027. El secretari general provincial, Samuel Falomir, ha defensat que l'actual legislatura ha suposat, segons el seu partit, un retrocés en les polítiques de suport al col·lectiu LGTBI.

Falomir ha afirmat que l'objectiu dels socialistes és que l'Orgull de 2026 siga "l'últim" celebrat amb governs del PP i Vox al capdavant de les institucions, i ha fet una crida a "expulsar l'LGTBIfòbia de les institucions" en els pròxims comicis.

Crítiques a PP i Vox

El dirigent socialista ha acusat PP i Vox d'haver impulsat decisions que, segons ha assegurat, han reduït la visibilitat del col·lectiu LGTBI i han suposat un retrocés en matèria de drets.

Entre altres exemples, ha citat la retirada de símbols de suport al col·lectiu en alguns municipis governats pels dos partits i ha criticat els acords pressupostaris de la Generalitat, que, segons el PSPV-PSOE, comporten una reducció dels recursos destinats a polítiques específiques i a serveis d'atenció com Orienta.

A més, Falomir també ha fet referència a la reforma de la legislació LGTBI aprovada a la Comunitat de Madrid, que el seu partit considera un retrocés en els drets del col·lectiu.

Crida a les eleccions de 2027

El secretari general provincial ha defensat que el PSPV-PSOE continuarà treballant perquè, després de les eleccions de 2027, les institucions "tornen a ser un escut per a la igualtat" i recuperen les polítiques de suport a la diversitat.