El portaveu adjunt de Compromís, Pau Sancho, ha recordat que "la recent vaga educativa ha posat de manifest moltes de les mancances"
Compromís per Castelló ha reclamat a l'Ajuntament la convocatòria extraordinària i urgent del Consell Escolar Municipal per analitzar les incidències registrades durant el procés de matriculació del pròxim curs i abordar la situació dels centres educatius de la ciutat després de les mobilitzacions convocades per la comunitat educativa durant les darreres setmanes.
El portaveu adjunt de Compromís, Pau Sancho, ha recordat que "la recent vaga educativa ha posat de manifest moltes de les mancances que arrosseguen els centres educatius de Castelló, especialment pel que fa a les infraestructures, les inversions pendents i la falta de climatització adequada en nombroses escoles i instituts".
"Després de cinc setmanes de vaga educativa s'han evidenciat moltes de les carències que des de Compromís portem anys denunciant. La falta d'inversions, els problemes de manteniment i la manca de climatització continuen afectant les condicions en què estudien milers d'alumnes de la nostra ciutat", ha assenyalat Sancho.
A aquesta situació se sumen les incidències detectades durant el procés d'admissió escolar. Compromís "considera especialment preocupants les denúncies de famílies que asseguren no haver pogut escolaritzar els seus fills i filles en valencià malgrat haver sigut aquesta la llengua escollida durant el procés de matriculació".
"Casos com el que hem conegut al CEIP Carles Salvador generen una gran preocupació entre les famílies. És imprescindible que el Consell Escolar Municipal puga analitzar què ha passat, conéixer totes les incidències registrades i estudiar quines mesures es poden adoptar per evitar que aquestes situacions es repetisquen", ha afirmat.
Per aquest motiu, Compromís considera que el Consell Escolar Municipal ha de reunir-se de manera extraordinària abans de l'inici del pròxim curs per abordar de forma conjunta aquestes qüestions amb la participació de la comunitat educativa. "El Consell Escolar Municipal és l'espai on han d'estar representades les famílies, els centres educatius, el professorat i l'Ajuntament. No té sentit que davant una situació com aquesta continue sense convocar-se", ha defensat Sancho.
La coalició també reclama que en aquesta reunió s'aborde la planificació de les actuacions necessàries per millorar les infraestructures educatives de la ciutat i les mesures que pensa impulsar l'Ajuntament per adaptar els centres a les altes temperatures.
"Volem saber quina és l'estratègia del govern municipal per afrontar les necessitats dels centres educatius de Castelló. No podem continuar acumulant problemes mentre les famílies, els equips directius i el professorat reclamen solucions que no arriben", ha conclòs Sancho.









































