Noticias Castellón
jueves, 2 de abril de 2026 | Última actualización: 23:24

Vila-real celebra la primera mesa per perfila Pla Director de Comerç i Serveis Locals

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 6 segundos

>

Noticias Relacionadas

La trobada s’emmarca en l’Agenda Urbana i en el pla d’acció de futur per a la ciutat, a través del 50é Pla especial d’impuls al comerç de proximitat

Vila-real ha celebrat hui en la sala de plens de l’ajuntament una primera mesa de representants dins del procés d’elaboració del Pla Director de Comerç i Serveis Locals. Una presa de contacte que ha permés reunir les diferents parts implicades amb l’objectiu de compartir diagnòstics i començar a construir una estratègia conjunta de futur per al sector.

La trobada s’emmarca en l’Agenda Urbana i en el pla d’acció de futur per a la ciutat, a través del 50é Pla especial d’impuls al comerç de proximitat, i ha comptat amb la participació de l’alcalde, José Benlloch; el regidor de Comerç, Xus Madrigal; el tècnic de l’Agència de Desenvolupament Local de la regidoria de Comerç, Luis Juan; la vicealcaldessa, Maria Fajardo; el portaveu d’Ashiovi, Emilio Miralles; la secretària d’Ucovi, Tere Esteve; el director de la Cambra de Comerç, Javier Valls; el director de PATECO, Agustín Rovira, el coordinador de PATECO, David Forés; el representant del Partit Popular, Jaume Llorens i la portaveu de Vox, Irene Herrero.

Durant la reunió s’ha posat de manifest la necessitat de complementar les accions puntuals amb una planificació estratègica a llarg termini que permeta orientar les polítiques públiques i adaptar el comerç local als canvis en els hàbits de consum, la competència del comerç en línia i els nous models de ciutat.

En aquest sentit, el Pla Director es planteja com una eina de diagnòstic i planificació que ha de servir per analitzar tant la realitat objectiva del sector com la percepció de la ciutadania, i definir una fulla de ruta compartida que done resposta als principals reptes del comerç i els serveis locals.

El procés, que compta amb el suport tècnic de PATECO, es basa en una metodologia participativa amb enquestes, entrevistes i tallers amb comerciants, ciutadania i altres agents, amb l’objectiu d’incorporar diferents punts de vista i construir un document útil i consensuat.

Amb aquesta primera mesa de representants, l’Ajuntament de Vila-real fa un pas més en el desenvolupament del Pla Director de Comerç i Serveis Locals, amb la voluntat de continuar treballant de manera conjunta per enfortir el comerç de proximitat i garantir la seua adaptació als reptes de futur.