La cooperativa ha generat prop de 1.300 llocs de treball l’últim any, fins a arribar a més de 23.000 treballadors
Consum oferix més de 2.500 llocs de treball per reforçar la plantilla durant la campanya d’estiu i les substitucions de vacances per als pròxims mesos a la Comunitat Valenciana, 3.800 en tota la xarxa. A la Comunitat Valenciana es contractaran 1.470 persones a la província de València, 703 a la província d’Alacant i 330 a la de Castelló. Les ofertes de treball, que estan disponibles en la web de la Cooperativa des d’esta setmana són, fonamentalment, per a cobrir tasques operatives en els seus prop de 500 supermercats Consum, encara que també es necessita personal per a treballar en els centres logístics i les oficines.
La temporada de contractació s’allarga des de principi d’abril fins al final del mes de setembre. Després d’este període de temps, el personal contractat pot tindre continuïtat depenent de l’acompliment. De fet, segons les dades de la Cooperativa, més de 1.300 persones de les contractades en la campanya d’estiu de l’any passat (un 38%) continuen treballant hui en Consum.
La Cooperativa oferix jornades completes i parcials, amb una retribució d’accés per al personal operatiu de més de 1.400 euros bruts al mes, subjecta a increment segons el lloc. Quan la persona contractada passa a ser sòcia, esta base s’incrementa fins a més de 1.600 euros bruts. A més del salari, els socis i les sòcies perceben anualment el retorn cooperatiu dels resultats que els correspon, a banda dels interessos per les seues aportacions obligatòries al capital social.
Els requisits dels candidats i candidates són: tindre el títol de l’ESO, orientació a la clientela, ganes d’aprendre, actitud per al treball en equip i residir prop d’on s’oferix el lloc. No cal tindre experiència prèvia, ja que Consum facilitarà formació a les persones contractades. Per a accedir a les ofertes, les persones candidates s’han de registrar en https://trabajaconnosotros.consum.es/
Persones i benestar
Consum ha generat prop de 1.300 llocs de treball l’últim any, fins a arribar a més de 23.000 treballadors. En l’última dècada, la Cooperativa ha aconseguit duplicar la plantilla i ha creat prop de 10.000 llocs de treball estable i de qualitat a les comunitats autònomes on està present.
Amb l’última pujada salarial d’un 2,9 % aplicada al 100% de la plantilla el mes de febrer passat, els treballadors de Consum acumulen un increment salarial del 20% els últims quatre anys. El salari mínim d’accés a la cooperativa del personal soci se situa en 19.318 euros bruts anuals.
La Cooperativa ha reduït en 20 hores l’horari laboral els últims anys, de 1.790 a 1.770 hores, una de les més baixes del sector del retail. Amb mesures com esta, més la jornada contínua, les cinc setmanes de vacances, la proximitat del lloc de treball al domicili o la participació en els beneficis de la Cooperativa, entre d’altres, Consum té com a objectiu afavorir el benestar dels treballadors i oferir més facilitats per a conciliar la vida personal i professional. Va ser la primera empresa del sector retail a Espanya a aplicar la setmana laboral de cinc dies al 100% de la xarxa de supermercats.











































