Noticias Castellón
miércoles, 18 de marzo de 2026 | Última actualización: 22:46

Diputació de Castelló destina 30.000 euros a les cofraries de pescadors de la provincia

Tiempo de Lectura: 2 minutos, 53 segundos

>

Noticias Relacionadas

Estes ajudes es destinaran a la realització de programes o activitats de formació, promoció o millora de la comercialització amb repercussió provincial

La Diputació Provincial de Castelló aferma el seu compromís amb la pesca i destina 30.000 euros d'ajudes a les cinc confraries de pescadors de la província.

El Govern Provincial ha activat una nova convocatòria de subvencions dirigida a les confraries que conformen la Federació Provincial de Confraries de Pescadors (Fedcopesca), per a la realització d'activitats enfocades al foment i increment del consum de peix de proximitat.

I és que el peix fresc de la costa castellonenca és molt més que un producte de qualitat. "És part de la nostra identitat i de la nostra economia, per això, des de la Diputació de Castelló continuem fent costat als nostres pescadors mitjançant subvencions que els permeten reforçar la seua activitat i posar en valor el peix de proximitat".

Així ho ha ressaltat el vicepresident i responsable de l'àrea de Pesca, Andrés Martínez, qui ha posat l'accent en el compromís de la Diputació de Castelló amb el sector pesquer perquè "continue sent motor econòmic, generador d'ocupació i garant d'un producte de proximitat i de màxima qualitat".

En este sentit, el vicepresident de la institució provincial ha posat l'accent que "apostar pel peix de proximitat és fer costat a les nostres confraries, és també recolzar el treball de milers de castellonencs". "El seu esforç diari és incansable i mereix un major suport econòmic per part de la institució provincial", ha afegit.

Estes ajudes es destinaran a la realització de programes o activitats de formació, promoció o millora de la comercialització amb repercussió provincial que fomente el coneixement i consum de la pesca de proximitat o Peix de Llotja entre la ciutadania i la restauració. "Amb això busquem millorar la competitivitat de les activitats relacionades amb la pesca i donar resposta a les necessitats d'un sector que tant el necessita", ha assenyalat Andrés Martínez.

Al respecte, el responsable de l'àrea de Pesca ha posat l'accent en la necessitat de fer costat als pescadors, insistint que "gràcies a la seua labor la gastronomia, i especialment la marca Castelló Ruta de Sabor, funciona com a reclam turístic i s'erigix com un atractiu principal, capaç de captar visitants que venen a Castelló a provar un producte fresc i de quilòmetre zero del qual ens hem de sentir orgullosos".

Així doncs, podran beneficiar-se d'estes ajudes les confraries de pescadors registrades en el Registre de Pescadors de la Comunitat Valenciana de la Província de Castelló que, en esta ocasió, són cinc: la confraria de pescadors San Telmo de Benicarló, la confraria de pescadors de Burriana, la confraria Sant Pere de Castelló, la confraria Sant Pere de Peníscola i, finalment, la confraria Sant Pere de Vinaròs.

Quant a la quantia de la subvenció, no podrà superar el 100% dels gastos subvencionables de l'activitat, sent la subvenció màxima per beneficiari de 6.000 euros, excepte en aquells casos especials que, si és el cas, siguen apreciats per la comissió de valoració, dels quals es deixarà constància expressament en la resolució.

Els interessats a concórrer en este procediment hauran de presentar les seues sol·licituds dins del termini de vint dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.

>