El Submarí supera el conjunt il·licità gràcies als gols de Buchanan i Mouriño
El Villarreal va superar l’Elche (2-1) en el Estadio de la Cerámica. Els grocs, que van fer el treball més vistós en la primera mitat, van saber contindre els il·licitans en una segona part en què van retallar distàncies i van buscar l’empat. Els gols de Buchanan i Mouriño en el tram final del primer temps van valdre tres punts que mantenen el Submarí en la bonica i il·lusionant lluita per la tercera plaça que manté amb l’Atlético de Madrid.
Per afrontar el partit davant l’Elche, Marcelino va apostar per un onze amb Luiz Júnior; Mouriño, Pau Navarro, Marín, Cardona; Buchanan, Comesaña, Gueye, Moleiro; Mikautadze i Pepe. Una formació continuista amb només dos canvis respecte a l’últim encontre. Van entrar Buchanan i Marín per Ayoze —que no estava disponible per problemes físics— i Renato Veiga.
En els primers minuts, el partit va oferir allò que prometia: intercanvi de colps i molta presència en les àrees. Abans del minut 10, el Villarreal ja acumulava una aproximació de molt de perill, protagonitzada per Buchanan, que no va trobar rematador, i una altra de l’Elx, que va acabar amb una desviació de Marín que va haver de traure un inspirat Luiz Júnior.
A la mitja hora de joc, Mikautadze va tindre el 1-0 en les seues botes. El franco-georgià va destapar el pot de les essències amb una meravellosa acció individual. Partint des de la banda esquerra, va fintar i va amagar el tir fins a dues vegades per acabar carregant un tir tens que Dituro va traure amb alguns apuros.
Qui avisa no és traïdor. I el Submarí ja havia avisat. Només un minut després, va ser Buchanan qui, carregant per l’altre costat, va rebre una bona passada de Pape Gueye. Després de controlar, es va internar en l’àrea, va guanyar el duel al seu defensor amb un retall i va enviar un míssil al fons de la xarxa. Ara sí, per mitjà del canadenc, el Villarreal feia el primer tant.
El 1-0 no va alterar el guió d’un partit en què l’Elx buscava la possessió i els balons a l’àrea, en direcció dels dos ariets: Rafa Mir i Álvaro. Dos puntes amb molta presència que incomodaven cada vegada que els il·licitans arribaven a les immediacions de l’àrea. Per al Villarreal, en canvi, l’avantatge li donava un plus de seguretat i control a l’hora d’eixir al contracop i aprofitar els espais del rival. Amb Mikautadze en estat de gràcia, l’equip de Marcelino gaudia amb el baló.
Eren els millors minuts dels groguets, que encadenaven una oportunitat rere una altra. En el minut 40, la va tindre Pape Gueye. Incorporant-se a l’atac, el senegalés va rematar un bon centre de Moleiro. Amb una grandíssima intervenció, Dituro la va traure. No obstant això, igual que en el primer gol, després de l’avís va arribar el colp. En el 41’, va ser Mouriño qui va aparéixer en l’àrea per fer el 2-0. L’uruguaià, cada vegada més còmode en atac, va rebre una passada fantàstica de Santi Comesaña i la va encañonar per fer el segon tant. El primer de Mou amb la samarreta groga i en Primera Divisió.
En l’inici de la segona mitat, el Villarreal va buscar ampliar la renda en el marcador. En el 55’, Gueye i Mikautadze van estar molt a prop de fer el tercer en una doble ocasió en què ho va intentar primer el senegalés amb un tir creuat i, després, Mikautadze en el rebuig, que la defensa franjiverda va traure de manera providencial.
En el 64’, va tornar Gerarddesprés de diversos encontres fora dels terrenys de joc. Com és tradició, el ‘7’ va ingressar al camp amb una sonora ovació de part de l’afició.
L’equip de Marcelino ja no estava tan còmode com en la primera part. L’Elche apretava buscant un gol que el tornara a ficar de ple en el partit. I el van trobar en el minut 80. En una acció de córner, André Silva va rematar de cap al primer pal per fer el 2-1.
En el tram final del partit, els il·licitans es van bolcar a l’atac i el Villarreal va haver de patir amb estoïcisme per assegurar tres punts que el mantenen de ple en la pugna per la tercera posició.

















































