Estes ajudes, per valor d’1,7 milions d’euros, estan dirigides a impulsar l’elaboració i difusió de continguts informatius en llengua pròpia
La Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència, a través de la Direcció General de Política Lingüística, ha convocat per valor d’1.750.000 euros les ajudes per al foment del valencià als mitjans de comunicació, publicacions privades i agències de notícies per a l’exercici 2026.
La finalitat d’estes aportacions és impulsar l’elaboració i difusió de continguts informatius i divulgatius en valencià, i són subvencionables els gastos tant en personal com en els processos de producció, distribució o funcionament, entre d’altres.
La convocatòria, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), inclou tres modalitats d’empreses beneficiàries, entre les quals s’inclouen televisions, ràdios, premsa impresa diària i no diària, mitjans de comunicació en línia, revistes periòdiques en paper, revistes infantils-juvenils i agències de notícies.
Les dotacions econòmiques d’estes ajudes oscil·len entre els 14.000 euros destinats a les revistes infantils-juvenils i els 448.000 euros previstos per a les televisions.
La presentació de sol·licituds, així com la documentació justificativa, es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat durant els vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el DOGV.
Entre els criteris que es tindran en consideració per a la concessió de les ajudes figuren l’audiència potencial dels mitjans i agències, la difusió o tiratge de les publicacions, el nombre d’hores diàries d’emissió en valencià o el nombre de notícies i informacions publicades en la llengua autòctona, entre d’altres.
































