Noticias Castellón
domingo, 21 de diciembre de 2025 | Última actualización: 21:42

Compromís exigeix mesures urgents per garantir un aparcament digne a l’Hospital Provincial de Castelló

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 36 segundos

Noticias Relacionadas

David Guardiola reclama explicacions al Consell del Consorci i critica la falta de decisions per a pacients oncològics, de salut mental i traumatologia

Compromís a la Diputació de Castelló ha criticat que, un any després d'haver-se demanat formalment al Consell de l'Hospital Provincial continue sense iniciar-se ni fer-se públic cap estudi per reservar places d'aparcament per a pacients i acompanyants amb necessitats especials.

La proposta es va plantejar fa un any en el si del Consell del Consorci i posteriorment es va elevar al Ple de la Diputació, on l'equip de govern es va comprometre a estudiar la viabilitat de reservar part de les 377 places del recinte hospitalari per a pacients oncològics, de salut mental, de traumatologia i per a les seues famílies o acompanyants, que sovint afronten llargues estades.

"No obstant això, un any després no hi ha cap resultat, cap decisió i cap calendari. Seguim exactament igual, mentre els pacients més vulnerables continuen tenint dificultats d'accés a un recurs que és públic", ha assenyalat el portaveu de Compromís a la Diputació, David Guardiola.

En aquest context, Compromís anuncia que demà, en un nou Consell del Consorci Hospitalari Provincial, el portaveu tornarà a exigir explicacions i reclamarà que es faça públic l'estudi compromés i que s'adopten mesures concretes de manera immediata.

"L'aparcament del Provincial no pot gestionar-se d'esquena a la realitat dels pacients. Parlem de persones que reben tractaments durs, de famílies que passen hores a l'hospital i que necessiten un accés còmode, segur i digne", ha remarcat Guardiola. "És inadmissible que, després d'un any, no s'haja avançat absolutament res".

Des del grup insisteixen que l'aparcament de l'Hospital Provincial és un recurs públic i que ha de prioritzar l'interés general i les necessitats reals de les persones que utilitzen el centre sanitari, especialment aquelles en situació de major vulnerabilitat.