Noticias Castellón
miércoles, 4 de febrero de 2026 | Última actualización: 19:27

Càlig impulsa actes del 25N per a reforçar la consciència contra la violència masclista

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 24 segundos

Noticias Relacionadas

La programació inclou xarrades, un monòleg i una acció reivindicativa el 25 de novembre a la plaça Nova

L’Ajuntament de Càlig ha activat una programació especial per a commemorar el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones, amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania i fomentar el respecte i la igualtat. El municipi ha organitzat diferents activitats per a visibilitzar que la violència masclista continua afectant moltes dones i per a promoure la implicació social en la seua erradicació.

Els actes van començar amb la xarrada “L’altra cara de la pantalla, violències masclistes en l’entorn digital”, celebrada al Centre de Cultura amb la participació del Centre Dona de Sant Mateu. L’activitat va comptar amb l’organització de la Mancomunitat del Baix Maestrat i la col·laboració de l’Associació Cultural i Recreativa de les Mestresses de Casa de Càlig.

El 22 de novembre a les 19.00 h, el Centre de Cultura acollirà el monòleg “Quin desastre”, interpretat per la còmica Saray Cerro. El 25 de novembre, també a les 19.00 h a la plaça Nova, tindrà lloc l’acte central, que inclourà una acció reivindicativa, la lectura del manifest institucional i un minut de silenci en memòria de les víctimes.

La regidora d’Igualtat, Carmen Ferré, ha convidat tota la població a sumar-se als actes i ha remarcat que, malgrat els avanços, la violència masclista continua sent una xacra social. Segons ha indicat, la programació pretén impulsar la consciència ciutadana sobre la violència que patixen les dones i, al mateix temps, reforçar la promoció de la igualtat de gènere.