Noticias Castellón
miércoles, 17 de diciembre de 2025 | Última actualización: 16:46

Borriana arriba a la recta final de la programació de ‘Celebrant la Diversitat’ per tercer any pel Dia de l'Orgull

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 59 segundos

Noticias Relacionadas

La presentació de dues obres de Joan Carles Usó i del catàleg de la mostra 'The Party's Over' de Ricardo Cotanda clausuren una setmana repleta d'activitats lúdiques, d'informació i conscienciació

Castellón Información 

Per tercer any consecutiu, Borriana ha organitzat durant el mes de juny 'Celebrant la Diversitat', una programació especial dissenyada per a commemorar el Dia de l'Orgull LGTBI+ i que en la capital de la Plana Baixa s'ha convertit en un “crit conjunt de conscienciació i tolerància cap a qualsevol col·lectiu o persona, siga quin siga la seua condició sexual o la seua identitat de gènere”, tal com assenyalava el regidor de Cultura, Vicent Granel, durant l'últim dels actes celebrats en la vesprada del divendres i que han servit com a clausura.

presentacionscelebrantdiversitatDins de la també diversa programació que en aquesta ocasió ha anat des de la presentació de llibres, a les intervencions artístiques en ple carrer, passant per la projecció de pel·lícules amb un clar rerefons de reivindicació sobre la igualtat de totes les persones, el divendres era el CMC La Mercè el lloc triat per a la clausura, en la qual l'escriptor Joan Carles Usó ha presentat fins a dos dels seus principals treballs literaris, dedicats, precisament, a l'anàlisi de diferents èpoques i les figures que han marcat l'evolució del transformisme en el cas de “Orgull transvestit. Egmont de Bries i la repercussió social del transformismo en l'Espanya del primer terç del segle XX” i del repàs a la vida de Gloria Laguna en la segona obra presentada, “Gloria Laguna. Enginy castís, mite literari i lesbianisme chic”.

Després de l'aplaudit pas de Joan Carles Usó per la programació, ha tingut lloc en la Sala d'Exposicions de la Mercè la festa i presentació del catàleg de la mostra 'The Party's Over' que des de fa diverses setmanes pot visitar-se en el CMC i que és obra de Ricardo Cotanda. Després dels actes d'aquest divendres, el tancament definitiu de la programació de “Celebrant la Diversitat” d'enguany a Borriana tindrà lloc, precisament, dijous que ve 28 de juliol, quan coincidint amb la commemoració oficial del Dia de l'Orgull, la plaça Major aculla la lectura de la Declaració Institucional del Dia de l'Orgull LGTBI+ que es culminarà amb la pujada de la bandera Arc de Sant Martí en la balconada del mateix Ajuntament.